Tesla devine din ce în ce mai profitabilă. Câștiguri de 331 mil. $ în trimestrul III

Producătorul nr. 1 de mașini electrice a anunțat, miercuri, rezultate record. În pofida pandemiei, compania lui Elon Musk a livrat 139.500 de vehicule în perioada iulie - septembrie, în creștere cu 44% comparativ cu intervalul similar de anul trecut. Tesla este profitabilă pentru al cincilea trimestru consecutiv, dar profiturile sale sunt încă în mare parte legate de vânzarea de credite de CO2 către alți producători de automobile.
tesla

„Al treilea trimestru a fost cel mai bun din istoria noastră, atât în ​​ceea ce privește producția, veniturile, profitul, cât și fluxul de numerar”, a afirmat Elon Musk, care s-a arătat „mai optimist ca niciodată pentru viitorul Tesla”.

Acesta a prezentat miercuri rezultatele obținute în trimestrul III, subliniind că cifrele arată mai bine decât se aștepta.

Cotațiile acțiunilor Tesla au avansat cu 3% după închiderea Wall Street, contribuind și mai mult la creștere epică a valorii înregistrate de la începutul anului.

Compania californiană a livrat aproximativ 139.500 de vehicule în trimestrul III, o creștere anuală de 44%, ceea ce a determinat avansul cifrei de afaceri cu 39%, la 8,7 miliarde de dolari. Rezultatele sunt cu atât mai spectaculoase cu cât analiștii estimează că vânzările globale de autovehicule vor scădea cu 22% în 2020 comparativ cu 2019.

O jumătate de milion de vehicule Tesla în 2020

După închiderea fabricii sale din Fremont (California) la începutul pandemiei de coronavirus, compania a reluat rapid producția. De asemenea, este mai puțin afectată decât alți producători de recesiunea economică, datorită apetitului din ce în ce mai mare al consumatorilor pentru vehicule electrice. În aceste condiții, Elon Musk și-a reafirmat obiectivul de a produce o jumătate de milion de vehicule anul acesta, stabilit în ianuarie – înaintea pandemiei. „Atingerea acestui obiectiv a devenit mai dificilă”, a recunoscut totuși compania, care va trebui să producă 180.000 de vehicule suplimentare în perioada octombrie – decembrie, cu 30% mai mult decât în ​​al treilea trimestru.

După mulți ani în teritoriul ”roșu”, creșterea volumului contribuie la îmbunătățirea profitabilității. Pentru al cincilea trimestru consecutiv, compania a generat profituri, de data aceasta în valoare de 331 milioane dolari, în creștere cu 131% față de al treilea trimestru din 2019. Profiturile sale sunt legate în principal de triplarea veniturilor din vânzarea de credite de CO2 către alți producători de automobile, care au urcat de la 134 milioane dolari la 397 milioane dolari într-un an. Dar chiar și prin scăderea acestora, firma își îmbunătățește marja din activitate auto. Acesta a urcat de la 18,7% la 23,7% într-un trimestru, conform calculelor firmei Loup Ventures.

Câștiguri de productivitate

„Printre elementele care au avut un impact pozitiv asupra profiturilor se numără vânzările mari, o absorbție mai bună a costurilor fixe și reducerea continuă a costurilor”, subliniază compania într-un comunicat de presă. Tesla și-a sporit productivitatea în special datorită uzinei sale din Shanghai, a cărei activitate a demarat anul trecut. Costul forței de muncă este, de asemenea, mai mic.

Totodată, producătorul auto și-a modificat și strategia de vânzare: dacă modelele sale mai accesibile, modelul 3 și modelul Y, reprezintă 89% din vânzările actuale față de 82% în urmă cu un an, în cadrul acestui grup, cota Y crește. „O parte semnificativă a profiturilor se datorează modelului Y, care are o rentabilitate mai mare decât modelul 3, deoarece prețul său mediu este mai mare, dar structura costurilor este similară”, a declarat Joseph Spak, analist la RBC Capital Markets, după publicarea rezultatelor.

Potrivit lui Philippe Houchois, analist la Jefferies Financial Group, prețul mediu al unui model Y este de 52.000 dolari, cu 6.000 dolari mai mult decât un model 3, dar costul de producție este cu doar 1.000 de dolari în plus.

Progres logistic

Directorul financiar al grupului, Zach Kirkhorn, a subliniat, de asemenea, progresele logistice, cu relocarea lanțului de aprovizionare, producția și livrarea pe aceleași teritorii. Rentabilitatea „beneficiază de faptul că ponderea noastră de mașini construite și livrate în aceeași locație a crescut de la 50% la începutul anului, la peste 70% în al treilea trimestru”, a spus acesta.

Cu toate acestea, compania trebuie să continue să facă progrese. Livrările sale fluctuează foarte mult în Europa, deoarece încă nu și-a deschis uzina de la Berlin și nu se bazează pe o rețea de dealeri cu stocuri. Această uzină și cea din Texas vor începe livrările anul viitor, dar „va dura de la 12 până la 18 luni pentru a ajunge la capacitate maximă”, a avertizat Elon Musk.

 

CITEȘTE ȘI:

Brose va deschide o fabrică în Serbia la finalul anului viitor

Chinezii de la Chervon Auto își construiesc fabrică în Ungaria

Bosch Future Mobility Challenge 2020, prima ediție exclusiv online

 

 

Adaugati comentariu