Continental a investit, anul trecut, 200 mil. euro în operaţiunile din România

Continental, companie tehnologică, a investit în 2019 aproximativ 200 de milioane de euro în operaţiunile sale din România. Compania a inaugurat la Sibiu un nou modul de producţie şi o clădire nouă pentru activităţi de cercetare şi dezvoltare. De asemenea, Continental a început anul trecut şi extinderea clădirii de birouri din Iaşi, urmând ca în acest an să fie finalizată investiţia planificată, în valoare de 27 de milioane de euro.
continental

Compania a investit în echipament de vârf în fiecare din locaţiile sale, iar specialiştii IT&C şi inginerii au continuat să dea o formă viitorului prin dezvoltarea de tehnologii care au un impact puternic în mobilitatea curată şi sustenabilă a viitorului. Folosirea inteligenţei artificiale, a tehnologiei cloud şi atenţia acordată securităţii cibernetice reprezintă tot atâtea preocupări pe care echipele din România le au în dezvoltarea şi punerea în aplicare a megatrendurilor industriei, precum conectivitate sau conducere automatizată.

„Software-ul este una dintre direcţiile prin care Continental modelează ziua de mâine. Echipele de ingineri, specialişti IT şi angajaţii centrelor de producţie din România îşi pun amprenta pe tehnologiile viitorului. Am dezvoltat aplicaţia CORY, un sistem prin care încurajăm degajarea traficului la orele de vârf, prin folosirea aceluiaşi vehicul de doi, trei sau mai mulţi colegi în drum spre şi de la serviciu. Colegii din centrele de cercetare şi dezvoltare din România au lucrat şi lucrează la dezvoltarea unor tehnologii precum high automated driving for commercial vehicles, serverul care conectează modelul electric VW ID.3, interacţiunea om-maşină, dezvoltarea sistemelor de siguranţă pasivă şi activă şi altele asemenea. Aici, în România, punem viitorul în mişcare“, a spus dr. Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România.

În România au loc activităţi de cercetare-dezvoltare în domeniul fuziunii datelor, inclusiv cu utilizarea sistemelor de inteligenţă artificială, care aduc îmbunătăţiri semnificative la sistemele de conducere asistată şi autonomă.

Driver monitoring, altă tehologie la care lucrează echipe din România, este un sistem ce monitorizează capul şoferului pentru a evalua atenţia acestuia la drum, direcţia privirii, expresiile faciale şi oboseala. Detectarea eficientă a stării şoferului permite evaluarea îmbunătăţită a situaţiilor potenţial periculoase şi, atunci când este necesar, iniţierea strategiilor de prevenire.

Tehnologii de conectivitate sau care conduc la dezvoltarea rapidă a conducerii autonome, precum şi extinderea gradului de automatizare prin Industria 4.0 în unităţile de producţie reprezintă subiecte importante pe care compania pune accentul. Sistemul de depozitare integral automatizat inaugurat anul trecut în cadrul centrului de producţie de componente electronice din Timişoara reprezintă unul dintre proiectele implementate de companie în direcţia Industriei 4.0.

Activitatea desfăşurată în fabricile ContiTech şi de anvelope din ţară susţin paşii făcuţi de companie în ceea ce priveşte modernizarea activităţii de producţie şi dezvoltarea Industriei 4.0 care contribuie la creşterea eficienţei şi a calităţii produselor pe care le fabricăm.

În această categorie intră şi proiectele din zona smart city, care vizează o dezvoltare durabilă şi curată a mobilităţii, atât la nivel de oraş, cât şi interurban.

„Continental îşi doreşte să investească în parteneriate cu oraşele româneşti în care îşi desfăşoară activitatea, pentru a face mobilitatea mai sigură, interconectată şi mai curată. Compania caută să identifice oportunităţile locale de cercetare-inovare şi conectarea acestora cu subiecte şi probleme globale de mobilitate, pentru a contribui la demararea de noi proiecte în această direcţie în România. De asemenea, pentru acest an, compania are planificată o sumă similară cu cea din 2019 pentru investiţii. Va fi finalizată noua clădire de la Iaşi, au început lucrările de construcţie a unei noi clădiri de birouri şi laboratoare la Timişoara şi vor fi făcute investiţii în echipamente de ultimă generaţie”, a explicat dr. Christian von Albrichsfeld.

În funcţie de viitoarele proiecte şi de evoluţia industriei automotive, compania va continua angajările în acest an în România.

Compania avea, la finalul anului 2019, în România, aproximativ 20,000 de angajaţi care lucrau în centrele de inginerie şi în unităţile de producţie. Compania a investit şi un milion de euro în proiecte desfăşurate în sistemul educaţional, în programe pentru studenţi, precum şi pentru dezvoltarea şcolii profesionale duale în România.

 

CITEŞTE ŞI:

PwC: 25% dintre companiile din industria auto anticipează o reducere a veniturilor de până la 20%

Coronavirus – impactul devastator asupra industriei auto

Bosch semnează un nou parteneriat strategic cu Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj

Adaugati comentariu