Coronavirus – impactul devastator asupra industriei auto

Totul a izbucnit în China, unde vânzările de autoturisme au scăzut cu 92% în februarie 2020. Unii dintre cei mai celebri ”accidentați” sunt Dongfeng și GM, atât din cauza scăderii vânzărilor, cât și din cauza sistării livrărilor de componente care erau produse în provinciile Wuhang și Hubei. Jaguar Land Rover a avut o scădere de 85% a vânzărilor în februarie pe piața chineză. De asemenea, FAW, Toyota (care nu mai importă Lexus în China din cauza Coronavirus) și Honda și-au revizuit în scădere previziunile pentru 2020, încă de la sfârșitul anului trecut.
Apoi, Coronavirus a ”evadat” în Coreea, unde Hyundai, Kia și SsangYong s-au văzut nevoite să închidă temporar uzine.
Totuși, ce se întâmplă în Europa?
Inevitabil, Coronavirus a ajuns și aici, ”reușind”, în primă instanță, să anuleze Salonul Auto de la Geneva. Cum expozanții nu și-au primit investițiile (care, în unele cazuri, au depășit 10 milioane de euro) înapoi, este foarte probabil ca acest lucru să reprezinte bomboana de pe coliva salonului, pentru că producătorii nu vor uita așa ușor gaura uriașă din buget.
Citiţi articolul integral pe www.floteauto.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:
Bosch semnează un nou parteneriat strategic cu Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj
TMD Group începe construcţia uzinei de componente pentru maşini electrice