Continental: În cel mai bun caz, producţia auto va face un pas lateral în 2020

În contextul în care industria auto se confruntă în întreaga lume cu un regres al pieţei, reprezentanţii Continental estimează că producţia auto mondială nu se va anima semnificativ în următorii cinci ani.
producţia auto

„Volumele de producţie au scăzut semnificativ. Anul acesta se estimează că se vor produce în toată lumea mai puţin de 90 milioane de autovehicule. Comparativ cu previziunile de acum doi ani, asta înseamnă peste 10 milioane de autovehicule în minus. Estimăm, la fel ca şi alţi actori din industria noastră, că producţia mondială nu se va anima semnificativ în următorii cinci ani”, explicat directorul financiar al concernului tehnologic Continental, Wolfgang Schäfer.

Referitor la anul ce urmează, Schäfer consideră că „în cel mai bun caz, în anul 2020 este de aşteptat un pas lateral al producţiei auto. Este posibil însă la fel de bine, ca şi în anul ce urmează, şi prin aceasta să fie al treilea
an consecutiv, să consemnăm un regres al producţiei mondiale auto de autoturisme şi autoutilitare uşoare”.

Reculul producţiei de autoturisme şi de autovehicule utilitare uşoare a fost în China de peste 5% în trimestrul III, în comparaţie cu trimestrul similar din anul anterior, în timp ce în Europa şi America de Nord, nivelul s-a dovedit relativ stabil faţă de cel din anul anterior.

Pentru trimestrul IV, concernul porneşte totuşi de la premisa unor tendinţe negative ale producţiei în aceste trei regiuni cheie. Pentru tot anul, Continental se aşteaptă la o scădere a producţiei globale de autoturisme şi de autovehicule utilitare uşoare, în comparaţie cu anul anterior, de aproximativ 6%.

Cifră de afaceri stabilă în trim. III pentru Continental

Conform celor comunicate de compania cu profil tehnologic, premergător raportării sale trimestriale în Hanovra, cifra de afaceri a crescut în trimestrul III cu aproape 3%, atingând 11,1 miliarde euro. În aceeaşi perioadă a anului precedent, erau 10,8 de miliarde euro. După scăderea marjei de consolidare şi a variaţiilor de curs valutar, creşterea cifrei de afaceri a fost de -0,3%, apropiindu-se astfel la cea de anul trecut. În schimb, în aceeaşi perioadă, producţia mondială de autoturisme şi autovehicule utilitare uşoare s-a redus cu aproximativ 3%.

Datorită portofoliului său de produse orientat spre viitor, compania de tehnologie a evitat aproape în întregime regresul mondial al cererii. Rezultatul operativ ajustat (EBIT ajustat) se ridică la 615 milioane euro,
(marja fiind de 5,6%).

„Datorită cererii mondiale pentru sistemele şi soluţiile noastre am putut menţine stabilă în trimestrul III cifra noastră de afaceri, în pofida declinului puternic al pieţei. Situaţia actuală ne cere să ne creştem durabil competitivitatea. Prin programul nostru structural global „Transformation 2019 – 2029“ luăm cu consecvenţă măsurile necesare în acest sens. Acesta este un proces provocator, dar necesar pentru asigurarea capacităţii de dezvoltare în viitor. Abordăm astfel ofensiv criza ce se prefigurează în industria auto şi ne propunem să ieşim a doua oară din ea întăriţi, la fel ca acum zece ani”, a declarat Dr. Elmar Degenhart, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Continental.

În România, Continental este prezentă cu toate cele 5 divizii ale sale – Chassis and Safety, Powertrain, Interior, Tires şi ContiTech. În perioada 1999-2018, concernul germna a investit circa 1.6 miliarde euro în activităţile din România, unde deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi. Continental este partener în două joint-venture în Iaşi şi Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în Bucureşti.

 

CITEŞTE ŞI:

Lista scurtă pentru şefia Renault. Nominalizări din afara grupului

”Best Practices Recognition” pentru Schaeffler România din partea PSA Peugeot Citroen

Producţia de autoturisme a urcat la 407.931 unităţi în primele 10 luni

 

Adaugati comentariu