Deficitul de cipuri afectează tot mai mulţi constructori auto şi producători de componente

Producători auto din întreaga lume închid linii de asamblare din cauza problemelor provocate de oferta insuficientă de cipuri, care în unele cazuri au fost amplificate de măsurile luate de administraţia Trump împotriva unor producători majori de semiconductori din China, relatează Reuters.
cipuri

Deficitul de cipuri afectează companiile Volkswagen, Ford, Subaru, Toyota Motor, Nissan Motor, Fiat Chrysler Automobiles, dar şi mulţi producători de componente auto, precum Bosch şi Continental, care sunt dependenţi de furnizorii de cipuri din Taiwan şi din alte ţări asiatice.

”Pentru Volkswagen, prioritatea maximă este reducerea la minimum a efectelor blocajului din livrările de semiconductori asupra producţiei”, a spus purtătorul de cuvânt al companiei, adăugând că VW doreşte să rezolve problema în strânsă cooperare cu furnizorii săi.

Acest a adăugat că schimbul ar include şi examinarea cu furnizorii săi a unor cereri de despăgubiri.

Volkswagen a comunicat furnizorilor săi la scurt timp după prima carantină pentru coronavirus din primăvară că va creşte din nou producţia la niveluri pre-pandemice, au spus surse din industrie. Cu toate acestea, producătorii de semiconductori au orientat producţia către alte sectoare industriale cu rate de creştere ridicate, cum ar fi produsele electronice de larg consum, lăsând clienţii din industria auto cu mai puţine cipuri decât este necesar.

Ministrul german al economiei, Peter Altmaier, l-a îndemnat pe omologul său taiwanez Wang Mei-hua să convingă producătorii taiwanezi de cipuri să contribuie la ameliorarea deficitului de semiconductori din industria auto, care împiedică redresarea economică în timpul pandemiei de Covid-19.

Altmaier i-a cerut lui Wang să abordeze problema în discuţiile cu Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC), cel mai mare producător de cipuri pe bază de contract din lume şi unul dintre principalii furnizori ai Germania.

Pentru a reduce dependenţa de furnizorii asiatici şi pentru a evita probleme similare în viitor, Berlinul intenţionează acum să suplimenteze sprijinul statului pentru creşterea capacităţii de producţie a semiconductorilor din Germania şi Europa.

 

CITEȘTE ȘI:

Volkswagen ar putea fi amendat cu 100 mil. euro pentru ratarea țintelor de emisii de CO2

Premiul pentru Inovație CES 2021, acordat sistemelor Bosch eBike pentru computerul de bord Nyon

Audi va produce mașini electrice de lux în parteneriat cu FAW, cel mai vechi producător auto din China

 

 

Adaugati comentariu