Economiile Cehiei și Slovaciei, afectate de problemele cauzate de pandemie producătorilor auto

Deficitul de semiconductori determinat de pandemie a făcut ravagii în economiile Cehiei și Slovaciei, care găzduiesc un total de șapte mari fabrici de autoturisme. Problemele constructorilor auto au afectat cu 1,1% PIB-ul Cehiei și cu 1,8% pe cel al Slovaciei.
economiile Cehiei și Slovaciei

Producția de mașini reprezintă, pentru Cehia, 10% din produsul intern brut (PIB) și 2% din producția industrială, iar pentru Slovacia, 15% din PIB și 41% din producția industrială.

Foarte dependente de producția de mașini, economiile Cehiei și Slovaciei sunt puternic afectate în acest an, deoarece pandemia de Covid-19 a redus importurile de semiconductori din Asia.

Constructorii auto locali se așteptau la o redresare rapidă după redeschiderea economiei în 2020, dar planurile lor au fost afectate de închiderile frecvente ale centrelor de producție, ca urmare a lipsei de semiconductori, o componentă cheie atât pentru vehiculele convenționale, cât și pentru cele electrice.

„Problemele din industria auto au redus creșterea PIB-ului, pentru 2021, cu 1,1
puncte procentuale”, a declarat Helena Horska, analist la Raiffeisenbank din Praga, citată de AFP.

Banca Națională a Cehiei estimează acum o creștere anuală a PIB-ului de 1,9% pentru 2021, în scădere față de prognoza de 3,5% în august.

Banca centrală a Slovaciei și-a revizuit în scădere prognoza de creștere a PIB-ului pentru 2021, la 3,1% pentru acest an, estimând că problemele industriei auto vor avea un impact de 1,8 puncte procentuale.

Marek Jancak, șeful de producție al Skoda Auto, parte a Volkswagen, a declarat că lipsa de cipuri este „o problemă a anului 2021”. „A venit din senin și de aceea impactul este atât de dur. Au fost momente când am suspendat producția săptămâni întregi și acum mergem într-un ritm redus”, a precizat acesta.

Cele trei fabrici auto din Cehia, Skoda, Hyundai și Toyota, au produs 1,02 milioane de mașini în perioada ianuarie-noiembrie 2021. Analiștii spun că această cifră indică faptul că, pentru întregul an, producția totală va fi mult sub nivelul record de 1.427.563 de unități produse în 2019.

Situația din Slovacia, unde sunt prezenți Volkswagen, KIA, PSA Peugeot Citroen
și Jaguar Land Rover, este similară.

 

CITEȘTE ȘI:

Visual Fan se lansează oficial pe piața autovehiculelor electrice

Grupul Schaeffler aniversează 75 de ani. Povestea fondatorilor și a ideii geniale de rulment

 

 

Adaugati comentariu