Grupul Schaeffler aniversează 75 de ani. Povestea fondatorilor și a ideii geniale de rulment
Totul a început în 1946, când frații Schaeffler, Wilhelm (1908-1981) și Georg (1917-1996), au fondat, la Herzogenaurach, compania Industrie GmbH, baza grupului care astăzi numără peste 83.900 de angajați în aproximativ 200 de locații din peste 50 de țări.
Ascensiunea rapidă a companiei începe însă din 1950, datorită rulmentului cu ace ghidate în colivie, o invenție genială a lui Dr.-Ing. E.h. Georg Schaeffler, care a revoluționat mișcarea și mobilitatea în sectorul auto și în cel industrial.
În 1965, cei doi frații au decis să investească în LuK Lamellen & Kupplungsbau GmbH din Bühl (Baden), unde se află acum divizia Automotive Technologies. Compania a devenit un lider tehnologic cu produse inovatoare, cum ar fi ambreiajul cu arc diafragmă, volantul cu masă dublă, precum și o varietate de componente ale motorului. Din 1999, LuK este o entitate deținută integral de Schaeffler.
În 2001, compania a preluat FAG Kugelfischer Georg Schäfer AG din Schweinfurt, devenind astfel al doilea producător mondial de rulmenți cu role. IPO-ul (ofertă publică inițială) de succes a urmat în 2015. Astăzi, cele trei mărci de produse INA, LuK și FAG sunt unite sub brandul corporativ Schaeffler.
„Spiritul de pionierat Schaeffler a fost întotdeauna crucial pentru succesul companiei. Chiar și în fazele sale dificile, compania a demonstrat un grad ridicat de reziliență și o dorință constantă de a privi schimbarea profundă ca pe o oportunitate. În calitate de acționari, suntem în mod deosebit conștienți de faptul că acest succes, care se întinde pe mai multe decenii, este ghidat în primul rând de angajații noștri, din întreaga lume, precum și de clienții și furnizorii noștri”, explică Georg FW Schaeffler, acționar și președinte al Consiliului de Supraveghere al Schaeffler AG.
Pentru a marca aniversarea de 75 de ani, grupul a lansat și un website nou, www.schaeffler.com/history, în care este prezentată atât istoria familiei și a companiei, cât și oamenii și inovațiile tehnologice pe care le reprezintă.
Tot la an aniversar, Schaeffler AG și IHO Holding au înființat Fundația Schaeffler din dorința de a sublinia seriozitatea cu care este tratată responsabilitatea socială în cadrul Grupului și de acționarii săi de familie. Fundația va primi un capital inițial de 3 milioane de euro, care va fi furnizat în părți egale de către Schaeffler AG și IHO Holding. Acest capital va fi majorat în fiecare an prin donații suplimentare, în combinație cu incorporarea simultană a activităților existente, precum Fundația Schaeffler FAG. Fundația va fi activă în întreaga lume și se va concentra în primul rând pe trei domenii de interes: 1) Clima și protecția mediului, 2) Cercetare și știință și 3) Educație, calificare și egalitate de șanse.
Prin Roadmap 2025, Grupul s-a poziționat în mod clar strategic în ceea ce privește viitorul. Se concentrează constant pe companie, cu cele trei divizii ale sale, pe transformarea a zece sectoare dedicate clienților, pentru a rămâne partenerul tehnologic preferat pentru clienții săi în viitor. Sustenabilitatea și digitalizarea se află în centru, susținute de cinci domenii de interes în jurul unor subiecte precum emisiile de CO2 și energiile regenerabile.
Schaeffler România parte din povestea celor 75 de ani, la Brașov
Schaeffler România, considerată locație de top de către grup, s-a dezvoltat continuu și, urmând exemplul companiei-mamă, a devenit una dintre firmele de top din regiunea centrală a țării.
Cei peste 5.000 de angajați lucrează într-o fabrică modernă, construită în 2004 la Brașov, și care livrează produse auto și industriale către clienți globali.
Investiția masivă de peste 800 de milioane de euro a plasat locația de producție din România pe hartă, nu doar la nivel regional, ci și la nivel național și global.
CITEȘTE ȘI:
Continental marchează 15 ani de activitate în Iași cu noi investiții de 8 milioane de euro
Criza semiconductoarelor. BMW și-a asigurat spatele