Schaeffler revoluţionează sistemele de direcţie în mobilitatea electrică

Pentru distribuitorul auto şi industrial Schaeffler, mobilitatea electrică este una dintre cele mai importante forţe motrice inovatoare pentru viitor. În acest context de creştere a electrificării şi automatizării vehiculelor, Schaeffler a colaborat cu mai mulţi parteneri de proiect pentru a dezvolta concepte şi prototipuri pentru noi sisteme de direcţie în aplicaţii urbane.

După o perioadă de trei ani, „OmniSteer”, un proiect de grup – care a primit o subvenţie de 1,9 milioane de euro de la Ministerul federal al Educaţiei şi Cercetării – se îndreaptă acum spre o finalizarea de succes.

Omni este o abreviere germană pentru manevre de conducere ortogonale, multidirecţionale şi direcţie non-liniară (germană: „nichtlineare”). Aceasta este ceea ce se află în spatele ei: în combinaţie cu “Schaeffler Intelligent Corner Module” şi suspensia inovativă a roţilor, care permit unghiuri mai largi de direcţie, s-au dezvoltat sisteme de ghidare mecatronice laterale şi transversale (distanţe şi benzi) care vor face posibilă o mai mare manevrabilitate a vehiculului in viitor.

„Pentru noi, OmniSteer este un proiect foarte valoros, din care am generat o multitudine de cunoştinţe care vor fi folosite în dezvoltarea ulterioară a produselor pentru conducere automată”, explică Prof. Dr. Ing. Tim Hosenfeldt, Vicepreşedinte de Inovaţie şi Tehnologie Schaeffler.

Baza: Acţionarea electrică a discurilor de roată

Schaeffler E-Wheel Drive este soluţia optimă pentru mobilitatea de mâine. „Premisa iniţială pentru OmniSteer este electrificarea trenului de rulare şi, ca pas următor, integrarea corespunzătoare a dispozitivelor de antrenare în roţi”, explică managerul de proiect Dr. Paul Haiduk. Unitatea extrem de compactă deschide noi domenii de aplicare în mobilitatea urbană.

Parcarea este o arie de interes maxim: „Avantajul major al unui unghi de rotire a roţii de 90 de grade în fiecare direcţie şi al roţilor care pot fi manipulate individual, fac posibilă trecerea de la conducere în linie dreaptă la parcare paralelă, fără opriri intermediare de-a lungul drumului”, adaugă Haiduk.

În funcţie de situaţie, şoferul poate comuta între roata din faţă, roata din spate şi sistemul de direcţie pe toate roţile. Este chiar posibilă rotirea pe loc.

 

CITEŞTE ŞI:

Grupul PSA îşi continuă expansiunea în China

BMW a ales tehnologia cloud de la Microsoft

Alte pieţe, alte maşini, aceleaşi strategii. GM Uzbekistan asamblează vehicule în Kazahstan

 

OmniSteer a beneficiat de o subvenţie de 1,9 milioane de euro de la Ministerul federal al Educaţiei şi Cercetării din Germania şi a fost realizat în ultimii trei ani ca parte a cooperării SHARE (Schaeffler Hub for Automotive Research in E-Mobility – Hub Schaeffler pentru cercetarea automotive în e-mobilitate) la Institutul de Tehnologie din Karlsruhe (KIT).

Un consorţiu alcătuit din mai mulţi participanţi a lucrat la proiect, pe lângă Schaeffler. Acesta include Paravan GmbH (liderul mondial pe piaţa de conversie inovatoare a vehiculelor pentru persoanele cu dizabilităţi) şi Hella Aglaia Mobile Vision GmbH (lider în dezvoltarea sistemelor inteligente de senzori vizuali), pe lângă KIT Centrul de cercetare tehnologică (FZI) şi institutul de inginerie a sistemelor de vehicule (FAST).

 

 

Adaugati comentariu