Alte pieţe, alte maşini, aceleaşi strategii: GM Uzbekistan asamblează vehicule în Kazahstan

GM Uzbekistan va deschide o linie de asamblare a vehiculelor în Kazahstan pentru a profita de spaţiul vamal comun în cadrul Uniunii Economice a Eurasiei (EEU).
gm uzbekistan

Producătorul de automobile, care este deţinut, în prezent, exclusiv de către compania de stat Uzavtosanoat, după retragerea GM din asocierea în participaţiune, a încheiat o colaboraret cu compania kazahă SaryarkaAvtoProm pentru a asambla 16.000 de vehicule în acest an la o fabrică din apropierea oraşului Kostanay.

Contractul a fost semnat după mulţi ani de negocieri.

Nu sunt cunoscute vehiculele pe care cele două companii le vor produce, dar în declaraţiile anterioare, reprezentanţii GM Uzbekistan (care urmează să fie redenumită în curând) au declarat că sunt interesaţi de Ravon Nexia R3, o versiune restilizată a lui Chevrolet Aveo, şi de R4, un Chevrolet Cobalt restilizat.

Askar Mamin, prim-ministrul Kazahstanului, a declarat că linia de asamblare va furniza vehicule atât pentru piaţa internă, cât şi pentru unele pieţe externe, inclusiv Rusia.

La 18 martie, GM Uzbekistan a exportat primul lot de kit-uri către Kostanay, potrivit imformaţiilor de pe site-ul oficial.

GM Uzbekistan a exportat anterior vehicule finisate în Rusia, dar a oprit comercializarea la mijlocul anului trecut, fără a oferi explicaţii clare. Media locală a sugerat că aceasta se datorează taxelor mari de export, precum şi costurilor logistice ridicate la livrările de vehicule către Rusia. Aceste comentarii nu au fost niciodată confirmate de producătorul de automobile, carea atribuit decizia unei „modificări a politicii de preţ a companiei, inclusiv pe pieţele externe”.

În 2017, GM Uzbekistan a anunţat că intenţionează să exporte cel puţin 30.000 de vehicule finite pe an, în special în Rusia, dar şi în Kazahstan, Ucraina, Tadjikistan, Afganistan şi în alte ţări.

La începutul lui 2019, GM Uzbekistan a adoptat o nouă strategie de dezvoltare, unul dintre principalele obiective care a fost de a spori valoarea globală a exporturilor de automobile de la 25,5 milioane de dolari în 2018 la 118,6 milioane de dolari. Aproape simultan, a anunţat intenţia de a reporni exporturile de vehicule pe piaţa rusă.

 

CITEŞTE ŞI:

Grupul Bosch îşi măreşte investiţia în startup-uri

Michelin România va angaja 400 de specialişti şi operatori

Daimler va fabrica 4 modele Mercedes-Benz în noua uzină din Rusia

 

Luna trecută, GM Uzbekistan a obţinut permisiunea reînnoită de la Agenţia Federală pentru Reglementare Tehnică şi Metrologie din Rusia de a exporta Ravon R2, care este o versiune restilizată a modelului Chevrolet
Spark, din Uzbekistan pe piaţa rusă. Producătorul auto deţine deja licenţe pentru exportul vehiculelor Ravon Nexia R3 şi R4 către Rusia, primul până în iunie, iar cel din urmă până în luna octombrie a acestui an.

În ultimii ani, SaryarkaAvtoProm asamblează vehiculele SsangYong şi JAC pe care le exportă, inclusiv pe piaţa rusă. În total, constructorul kazah produce aproximativ 15.000 de vehicule pe an, dintre care numai un număr mic sunt exportate. Noul contract ar trebui să permită producătorului auto aproape să-şi dubleze.

 

 

 

Adaugati comentariu