Fuziunea PSA – Fiat Chrysler, subiectul unei anchete aprofundate în Uniunea Europeană

Fuziunea dintre PSA Peugeot-Citroen şi Fiat Chrysler va fi subiectul unei anchete aprofundate demarate de Comisia Europeană, îngrijorată că operaţiunea ar putea afecta competiţia în 14 state membre UE plus Marea Britanie.
fiat Chrysler

Cele două companii, care prin fuziune ar da naştere celui de-al patrulea mare producător auto mondial, ocupă „o poziţie puternică” pe piaţa vehiculelor utilitare, a explicat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager, citată de Reuters.

„Vom evalua cu atenţie dacă operaţiunea ar putea avea un impact negativ asupra concurenţei”, a subliniat Margrethe Vestager.

Cei doi producători auto au înştiinţat Comisia Europeană la data de 8 mai 2020 cu privire la intenţia lor de a fuziona. La finalul unei anchete preliminare, cele două firme au decis să nu prezinte angajamente, precum vânzarea de activităţi sau de uzine, pentru a răspunde la îngrijorările ridicate de Bruxelles.

Comisia este îngrijorată că această fuziune ar putea reduce concurenţa pe piaţa autovehiculelor utilitare uşoare, cu o greutate mai mică de 3,5 tone, din 14 state membre (Belgia, Croaţia, Cehia, Spania, Franţa, Grecia, Ungaria, Italia, Lituania, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia) plus Marea Britanie.

Fuziunea dintre constructorul italo-american (Fiat, Chrysler, Jeep, Maserati, Alfa Romeo, Dodge şi Ram) şi grupul francez PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel şi Vauxhall) ar da naştere celui de al patrulea constructor auto mondial.

Acordul privind fuziunea a fost aprobat anul trecut de Consiliile de Administraţie ale celor două companii.

Noua entitate va avea o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari şi vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule.

Noua companie va fi deţinută în proporţie de 50% de acţionarii PSA şi 50% de acţionarii FCA. Va putea împărţi costurile privind dezvoltarea vehiculelor electrice şi autonome, va putea împărţi tehnologia şi va economisi bani, având o putere de cumpărare mai mare.

Preşedintele FCA, John Elkann, şi directorul general al PSA, Carlos Tavares, îşi vor menţine poziţiile în entitatea combinată, care ar urma să realizeze economii anuale de costuri de 3,7 miliarde de euro (4,1 miliarde de dolari).

 

CITEȘTE ȘI:

Continental susține școala profesională în sistem dual: zeci de locuri pentru absolvenții de gimnaziu

Renault începe aplicarea planului dur de restructurare. Ce spun sindicatele

Drumul către traficul complet conectat. Proiectul 5G NetMobil

 

Adaugati comentariu