Germania deschide primul proces în scandalul „Dieselgate”

La cinci ani după ce dezvăluirile privind utilizarea softurilor de trucare a emisiilor poluante au zguduit industria auto, fostul CEO al Audi, Rupert Stadler, este primul executiv de top care va fi judecat în Germania.
Germania

Stadler, în vârstă de 57 de ani, se confruntă cu acuzații de „fraudă, falsificare a certificatelor și publicitate falsă”, potrivit rechizitoriului care va fi citit în fața instanței districtuale din München.

El va fi judecat alături de fostul manager Audi și Porsche, Wolfgang Hatz și de doi ingineri Audi, care se confruntă cu aceleași acuzații.

Gigantul auto german Volkswagen – ale cărui filiale sunt Porsche, Audi, Skoda și Seat – a recunoscut în septembrie 2015 că a instalat software de trucare în 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial. Acestea au făcut ca vehiculele să pară mai puțin poluante în testele de laborator decât în ​​condiții reale de conducere, permițând vehiculelor să emită gaze toxice cu mult peste limita legală.

Niciun executiv nu a fost condamnat pentru înșelăciune în Germania, deși doi angajați VW au primit pedepse cu închisoarea în Statele Unite.

Procesul este de așteptat să dureze până în decembrie 2022.

Dacă vor fi găsiți vinovați, învinuiții vor primi până la 10 ani de închisoare.

Volkswagen a insistat întotdeauna că înșelăciunea a fost opera câtorva angajați de nivel inferior care au acționat fără știrea superiorilor, deși procurorii contestă acest lucru.

Stadler a fost șef executiv al Audi timp de 11 ani, până când a fost arestat în iunie 2018.

A petrecut patru luni în detenție preventivă din cauza îngrijorărilor că ar putea să-i influențeze pe martori.

Stadler s-a alăturat producătorului de mașini de lux în 1990 și a fost numit CEO în 2007.

Procurorii spun că Stadler știa despre înșelătorie, dar a permis totuși să fie vândute mii de vehicule echipate cu dispozitive ilegale. Acesta a negat în mod constant acuzațiile.

Cei trei colegi ai săi sunt acuzați că au dezvoltat motoare diesel echipate cu software-ul de manipulare, pe care le-ar fi instalat în mașinile vândute de grupul VW încă din 2009. Dintre aceștia, Wolfgang Hatz, fostul șef al Departamentului de cercetare și dezvoltare al Porsche, respinge, de asemenea, orice acuzație. Avocatul său a spus că Hatz va răspunde acuzațiilor „în detaliu”.

Stadler nu va fi singurul executiv adus în instanță.

Un tribunal regional din Brunswick, lângă sediul central din Wolfsburg al VW, a decis la începutul acestei luni că Martin Winterkorn, fost director executiv al grupului VW, trebuie să fie judecat pentru acuzații de fraudă și manipulare pe piața bursieră.

Actualul CEO al grupului, Herbert Diess, și președintele consiliului de supraveghere, Hans Dieter Poetsch, s-au confruntat cu acuzații similare, în sensul că nu au informat acționarii în timp util despre înșelăciunea privind emisiile poluante. Acuzațiile au fost, însă, abandonate după ce VW a fost de acord cu o soluție care a costat nouă milioane de euro.

Scandalul „Dieselgate” a costat deja VW mai mult de 30 de miliarde de euro în amenzi, costuri în justiție și compensații pentru proprietarii de mașini – în principal în Statele Unite.

Factura nu este încă finalizată.

În aprilie, VW a soluționat cel mai mare proces din Germania într-un acord extrajudiciar în care a fost de acord să plătească aproximativ 750 de milioane de euro către 235.000 de clienți sau între 1.350 euro și 6.250 de euro pe mașină.

Acum încearcă să ajungă la acorduri cu aproximativ 60.000 de reclamanți individuali după ce o instanță germană a emis o hotărâre în luna mai, prin care VW este obligat să răscumpere un diesel trucat de la proprietarul său.

 

CITEȘTE ȘI:

Volkswagen investește 15 miliarde de euro în producția de vehicule electrice din China

Scandalul Dieselgate. Fiat Chrysler Automobiles plătește 9,5 mil. dolari în SUA

Adient Trim Ploieşti face angajări, pe fondul revenirii pieţei auto

 

 

 

Adaugati comentariu