Primul proces colectiv împotriva Volkswagen a început. 470.000 de reclamanţi individuali

Primul proces colectiv din Germania a demarat la Tribunalul regional Braunschweig, grupul auto Volkswagen AG fiind acuzat de manipularea emisiilor (Dieselgate).
proces colectiv

Acţiunea judiciară începe la patru ani de la izbucnirea scandalului, în septembrie 2015, fiind implicaţi aproximativ 470.000 de reclamanţi individuali, reprezentaţi de Federaţia asociaţiilor de consumatori din Germania (VZBV).

În acest proces colectiv, plângerea vizează vehiculele cu motoare diesel de tip EA 189, iar obiectivul este de a stabili că cei care au achiziţionat maşini VW au fost în mod intenţionat lezaţi în urma folosirii de către producătorul auto a unui soft pentru a eluda standardele de emisii poluante, a informat recent VZBV. Instituţia vrea să obţină compensaţii
pentru proprietarii de maşini diesel VW care nu sunt atât de prietenoase cu mediul cum susţinea grupul auto atunci când consumatorii au făcut achiziţia.

Examinarea acestei plângeri colective urmează să dureze cel puţin până în 2023, din cauza unui posibil apel la Curtea federală, potrivit Volkswagen. Procedurile individuale ar putea dura peste un an, după aceea.

Constructorul auto german apreciază că, în cadrul acestui proces colectiv, un asemenea acord este ”puţin imaginabil”, din cauza eterogenităţii situaţiilor – o parte a dosarelor ar fi dubluri sau privesc clienţi care locuiesc în străinătate sau care şi-au cumpărat maşina după dezvăluirea cazului.

Producătorul auto a argumentat că cei care au achiziţionat vehiculele nu au suferit deloc pagube deoarece acestea pot fi conduse şi sunt sigure.

După ce oficialii VW au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, acţiunile grupului german au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu până la 37%. Dacă investitorii ar fi ştiut din timp de manipularea emisiilor, ei ar fi putut să-şi vândă mai devreme acţiunile sau nu ar fi făcut achiziţii, au argumentat reclamanţii.

Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari). În mai, compania a anunţat că a pus deoparte încă un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru cheltuieli juridice.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

 

CITEŞTE ŞI:

Volkswagen mizează pe îmbunătăţirea productivităţii uzinelor sale cu 30%

Prima reuniune în România a Comitetului de Legătură al ACEA

Cum strânge Aston Martin fonduri pentru lansarea SUV-ului DBX

 

Adaugati comentariu