Great Wall Motor închide sediul din München. Nu exclude înființarea unei fabrici în Europa

Producătorul chinez de automobile Great Wall Motor a anunțat închiderea sediului său european din München (Germania). Decizia survine declinului de pe piața europeană a mașinilor electrice și a posibilelor creșteri de taxe vamale aplicate importurilor de vehicule ”verzi” din China.
Great Wall Motor

Piața vehiculelor electrice se confruntă cu o încetinire în Europa, în special în Germania, unde vânzările au scăzut cu 15,4%, după eliminarea subvențiilor la achiziție, la sfârșitul anului trecut. Rezultatele comerciale rămân slabe și în Spania și Italia. Chiar și cu introducerea iminentă a ecobonusurilor în Italia, din 3 iunie, și cu creșterea vânzărilor în Franța, Belgia și Țările de Jos, este puțin probabil ca situația generală să se schimbe.

Închiderea sediului european al Great Wall Motor este programată pentru finalul lunii august și va duce la pierderea a 100 de locuri de muncă, potrivit unui purtător de cuvânt al constructorului auto chinez, citat de Automotive News Europe.

Cu toate acestea, producătorul auto va continua să vândă mașini pe piețele europene, în special în Germania și Regatul Unit, dar își va supraveghea operațiunile din China, a mai indicat constructorul chinez, subliniind „o schimbare în organizare și „optimizare în condițiile dificile de piață”.

Great Wall și-a deschis sediul din München în 2021, unde a găzduit departamentele de cercetare și dezvoltare, comerciale și de management. Un obiectiv al constructorului auto a fost și consolidarea legăturilor cu furnizorul de baterii Svolt Energy Technology, însă acesta și-a anulat proiectul realizării unei gigafabrici în Germania, invocând volatilitatea pieței auto actuale.

Great Wall a vândut 1.621 de vehicule în Europa în primele patru luni din 2024, în creștere cu 147% față de anul precedent, potrivit Dataforce. Marca este prezentă în Germania, Regatul Unit, Suedia, Irlanda, țările baltice și Bulgaria, unde distribuie Ora 03. În prezent își lansează sedanul Ora 07.

În pofida incertitudinilor pieței, perspectiva unei posibile creșteri a taxelor vamale europene la vehiculele electrice produse în China ar putea accelera planurile producătorului de a înființa o fabrică în Europa. În special Germania, Ungaria și Republica Cehă sunt menționate ca opțiuni potențiale pentru înființarea unei unități de asamblare.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Magna Steyr ar putea asambla, în Austria, mașinile electrice ale producătorii chinezi

 

Cu tehnologii dezvoltate la Timișoara, ZF stabilește ritmul pentru mobilitatea generației următoare

 

 

Adaugati comentariu