Nissan va investi 15,6 miliarde de euro pentru electrificarea gamei sale de vehicule
Conform strategiei pe termen lung, intitulate ”Ambition 2030”, prezentată de Nissan, producătorul japonez intenţionează să introducă 23 de noi modele electrificate, dintre care 15 complet electrice, până în exerciţiul fiscal 2030/2031. Un număr de 20 dintre noile modele ar urma să fie puse pe piaţă, în următorii cinci ani, a precizat Nissan, care vizează ca, în exerciţiul 2026/2027, peste 75% dintre vehiculele vândute în Europa să fie modele electrificate. În acelaşi an, ponderea vehiculelor electrificate vândute în Japonia ar urma să fie de peste 55% iar în China de peste 40%. În schimb, în cazul SUA, Nissan se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice să reprezinte doar 40% din vânzările sale totale în 2030/2031.
Nissan a fost unul dintre pionierii mondiali ai vehiculelor electrice, în condiţiile în care a lansat modelul Leaf în anul 2010. Însă, producătorul japonez a fost devansat de grupul american Tesla şi de către marii producători auto, precum Volkswagen iar acum vrea să îşi accelereze dezvoltarea pe segmentul vehiculelor electrice în plină expansiune.
De asemenea, Nissan vrea să devină un jucător-cheie şi pe piaţa bateriilor pentru vehiculele electrice, iar în vară a anunţat că, împreună cu grupul chinez Envision AESC, va construi o mare uzină de baterii în Marea Britanie, în apropiere de uzina sa de asamblare de automobile de la Sunderland. Acest model de uzină integrată ar urma să fie copiat şi pe alte piee cheie ale Nissan, companie care intenţionează să îşi echipeze vehiculele cu propriile baterii electrice de ultimă generaţie (în stare solidă), începând din 2028/2029.
Makoto Uchida a precizat, luni, că o uzină – pilot pentru producţia de baterii în stare solidă va fi gata încă din anul 2024 la Yokohama, în apropiere de Tokyo, unde este şi sediul central al constructorului auto japonez. Uchida a mai spus că viitorul model de baterie va permite reducerea timpului de încărcare cu aproximativ o treime şi, de asemenea, va reduce costul total al unui automobil electric până la un nivel comparabil cu cel al unui automobil pe benzină.
Pentru exerciţiul fiscal 2021/2022, care se va încheia la 31 martie anul viitor, Nissan mizează pe un profit net de 180 miliarde de yeni (1,4 miliarde euro), graţie introducerii de noi modele şi revenirii cererii de automobile pe fondul relansării economice mondiale.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.
Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
CITEȘTE ȘI:
Continental Cabin Sensing: senzori de interior pentru o siguranță mai mare în mașină
Bosch dotează un laborator de Industrie 4.0 în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca