Patru giganți auto dau în judecată Guvernul SUA

Patru mari producători de autovehicule dau în judecată Guvernul SUA pentru taxele de import pe care le-a impus componentelor auto provenite din China.
Guvernul SUA

Companiile Tesla, Volvo, Ford și Mercedes-Benz sunt nemulțumite de taxele vamale introduse de administrația Trump și solicită rambursarea acestora.

SUA și China și-au impus reciproc impozite la frontieră asupra bunurilor și serviciilor, ca parte a războiului comercial aflat în derulare.

Tensiunile dintre Washington și Beijing au crescut rapid în ultimele săptămâni, în principal în ceea ce privește firmele de tehnologie.

Mercedes-Benz, în dosarul său, a acuzat Washingtonul că a generat un război comercial fără precedent și fără limite, cu un impact de peste 500 de miliarde de dolari în importurile din Republica Populară Chineză”.

În cererea sa de chemare în judecată, Tesla a caracterizat noile tarife drept „arbitrare, capricioase, generând abuz de discreție”. Fondatorul Elon Musk dorește ca tarifele să fie anulate împreună cu o „rambursare, cu dobândă” a taxelor de import plătite.

Războiul comercial

Războiul comercial între cele mai mari economii din lume a început în 2018.

Președintele american Donald Trump a acuzat China de practici comerciale neloiale și furt de proprietate intelectuală.

Pe de altă parte, în China există percepția că Guvernul SUA încearcă să-i reducă ascensiunea ca putere economică globală.

La începutul acestui an, cele două state au semnat un acord, într-o „primă fază”, care a încheiat parțial disputa. Washingtonul a renunțat la tarife pentru bunuri chinezești în valoare de 160 miliarde dolari, în special produse electronice de larg consum.

Cu toate acestea, tensiunile dintre cele două națiuni au continuat să se acumuleze.

La începutul acestei luni, Organizația Mondială a Comerțului (OMC) a decis că tarifele impuse de SUA asupra mărfurilor chineze sunt „neconforme” cu normele comerciale internaționale.

OMC a declarat că SUA nu au furnizat dovezi că afirmațiile sale privind furtul tehnologic al Chinei și ajutorul de stat justificau taxele la frontieră.

Dar SUA a contracarat, spunând că OMC este „complet inadecvată” pentru a se confrunta cu China.

Ambasadorul Robert Lighthizer, principalul negociator comercial american, a declarat că SUA „trebuie să li se permită să se apere împotriva practicilor comerciale neloiale”.

 

CITEȘTE ȘI:

Companiile asiatice conduc cursa inovației în domeniul bateriilor

Continental România a fost decorată de președintele Iohannis la 20 de ani de activitate

Bridgestone închide fabrica din Franța. Guvernul francez „a luat foc”

 

 

 

Adaugati comentariu