Prezentare: SsangYong Tivoli/XLV/Korando facelift

Compact și cu personalitate, Tivoli este primul model SsangYong care a beneficiat de noua linie de design a mărcii, fiind și un vârf de lance în acest sens. L-am testat de câteva ori, atât cu motorizarea diesel cât și cu cea cu benzină, cu transmisie manuală sau automată. Ce sare în ochi de la prima vedere este aspectul atractiv, de SUV, deși unii ar spune că este un cross-over. Prin dimensiuni, poate că ar fi un crossover, dar prin aptitudini se distinge ca un SUV. Pentru detalii estetice speciale se pot alege jantele de 18 inch.

Argumente tehnice

Ambele propulsoare sunt cu cilindreea de 1,6 litri, ambele dezvoltate în cadrul grupului. Acestea oferă un nivel scăzut de zgomot și promit un consum real foarte decent, în condițiile în care mașina beneficiază de o tracțiune integrală permanentă. Suspensiile independente pe ambele punți sunt avantaje nete în fața altor concurenți din același  segment, dar cu preț mai mare. La capitolul portbagajului, Tivoli stă foarte bine cu cei 422 de litri în versiunea 4×2 sau 327 în varianta cu tracțiune integrală.

SsangYong

Argumente confortabile

O plăcută impresie ne-a lăsat interiorul. Spre deosebire de multe mărci „smart-buy”, Tivoli vine cu o nouă concepție prin care ocupanții habitaclului au parte de dotări și materiale de o calitate foarte bună atât pe bord cât și pe panourile portierelor. Tapițeria scaunelor poate fi textilă sau cu piele în funcție de dotările solicitate de clienți. Scaunele sunt surprinzător de confortabile acestea fiind considerate de coreeni ca fiind cele mai comode scaune din toată gama SsangYong. Pe consola centrală este instalat un sistem de navigație cu display color de 7 inch și funcție de mirroring și cameră de luat vederi pentru mersul cu spatele. Instalația audio este compusă dintr-un sistem multimedia cu 6 boxe, cu conectivitate USB și bluetooth.

Korando SUV-ul compact Korando a primit un facelift important, iar noua versiune arată mai bine ca niciodată. Silueta caroseriei desenată de Giorgetto Giugiaro este în trendul actual al mașinilor din acestui moment. Pe o lungime de numai 4,4 metri, Korando reușește să concentreze patru locuri confortabile, o motorizare turbodiesel de 2,2 litri și 178 CP precum și două tipuri de transmisii automate plus încă una manuală. Trenul de rulare este compus din suspensii independente pe ambele punți, iar unghiurile de atac și degajare sunt mari, datorate unor consolele foarte scurte pentru un vehicul de acest gen sunt reale avantaje atât în off-road cât și în circulația urbană. Sistemul 4×4 beneficiază de un diferențial central blocant, astfel încât cuplul să fie transmis în proporții egale față/spate. Tot acest conglomerat tehnic este argumentat cu o garanție de cinci ani și prețuri începând de la 16.390 de euro, TVA inclus.

3

Fratele mai mare

Toate aceste argumente în favoarea lui Tivoli le-am găsit și pe XLV, dar cu unele diferențe. Pentru cei care-și doresc un portbagaj mai mare, XLV poate oferi între 574 de litri (4×4 cu roată de rezervă) și un maxim de 1.294 de litri. Adică un volum suficient de mare astfel încât să încărcați mașina cu tot ce aveți nevoie într-un concediu în mijlocul naturii. La drum, comportamentul este asemănător celui din Tivoli. Suspensiile confortabile și trenul de rulare silențios sunt printre principalele atu-uri ale celor două mașini. SsangYong România are acum, în ofertă, cele două modele cu un discount generos de 1.600 de euro, astfel încât vă puteți achiziționa un Tivoli începând cu 13.040 de euro și un XLV cu 13.770 de euro. Ambele prețuri conțin TVA. În plus, garanția de 5 ani este mai mult decât convingătoare.

4

Adaugati comentariu