Rusia începe producţia în serie a vehiculului electric Zetta

Rusia a început producţia de serie a vehiculului electric Zetta, la uzina de stat din oraşul Toliatti, primele modele urmând să intre pe piaţă la începutul anului 2020.
zetta

Ministerul rus al industriei şi comerţului, Denis Manturov, a declarat că noile maşini electrice vor fi cele mai ieftine din segmentul lor de pe piaţa globală. Preţul Zetta va porni de la 450.000 de ruble (aproximativ 6.550 de euro). Deşi este mai ieftin, Renault Twizy nu este comercializat ca vehicul de pasageri, ci drept cvadriciclu.

Potrivit companiei, Zetta va avea o viteză maximă de 120 km / h şi o capacitate a bateriei cuprinsă între 10kWh şi 32kWh, ceea ce înseamnă că ar putea avea o autonomie cuprinsă între 200 km şi 560 km. Greutatea maşinii va fi de aproximativ 500 – 700 kg.

Guvernul de la Moscova vrea să realizeze 2.000 de maşini electrice în 2020, capacitatea anuală a fabricii amplasată în vestul Rusiei fiind însă de 15.000 de unităţi. Cifrele anunţate pentru anul viitor iau în calcul doar cererea de pe piaţa internă pe termen scurt şi mediu.

Potrivit companiei Zetta, noua uzină are cel mai înalt nivel de localizare în industria auto rusă, de aproape de 90%. Unul dintre puţinele importuri, deşi crucial, este bateria, furnizată din China, de compania GE Power Technology.

Zetta intenţionează să exporte majoritatea producţiei sale în Kazahstan, Africa şi Orientul Mijlociu. Presa moscovită estimează că obiectivul de export este de 10.000 de maşini electrice pe an, deoarece acestea nu sunt încă populare în Rusia.

Agenţia rusă de consultanţă Autostat a anunţat că, în primele 10 luni din 2019, vânzările de vehicule electrice pe piaţa din Rusia s-au triplat, la aproape 1.000 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 297 de unităţi. Cele mai populare modele au fost Jaguar I-Pace (119 unităţi) şi Nissan Leaf (114 unităţi).

În 2018, Rusia a anunţat o serie de măsuri de sprijin pentru a stimula vânzările interne de maşini electrice, de la mai puţin de 100 de unităţi în 2017 la aproape 100.000 de unităţi până în 2025, sau 4% -5% din vânzările totale de vehicule. La începutul lunii mai, Uniunea Economică Eurasia (EEU), un bloc comercial fomat din Rusia, Belarus, Kazahstan, Armenia şi Kârgâzstan, a dezvăluit un plan de scutire aproape în totalitate a de la plata taxelor vamale a impoturilor de componente auto pentru asamblarea vehiculelor electrice în Rusia.

Ministerul Industriei a declarat că ar cheltui aproximativ 4,5 ruble (70 milioane dolari) pentru a sprijini cererea internă de maşini „verzi” , deşi până acum acest ajutor nu a fost aprobat de guvern.

 

CITEŞTE ŞI:

iDEAS: studenţii cu profil tehnic sunt provocaţi să proiecteze maşina viitorului

Mega-proiect european de cercetare şi inovare pentru baterii auto

ABT şi Schaeffler colaborează pentru electrificarea utilitarelor uşoare

 

Adaugati comentariu