Schaeffler porneşte cu toate luminile pe verde
Dacă lumea va atinge ţinta de două grade stabilită prin acordul climatic de la Paris, sectorul mobilităţii va trebui să ţină pasul cu provocările şi să reducă semnificativ emisiile de CO2.
„Considerăm transformarea actuală a mobilităţii ca o oportunitate de a ne folosi experienţa asupra tehnologiei tracţiunii şi a şasiului pentru a modela inovativ sectorul mobilităţii durabile de mâine”, a declarat Klaus Rosenfeld, directorul executiv al Schaeffler AG.
Compania îşi foloseşte standul IAA pentru a-şi prezenta perspectiva integrată asupra întregului lanţ energetic al sectorului mobilităţii şi pentru a evidenţia soluţiile sale inovatoare de sistem.
Printre cele mai importante aspecte se numără prima prezentare publică a motoarelor electrice ale companiei Schaeffler, care au fost dezvoltate într-o serie mică şi care se îndreaptă acum la producţie masă. Alte aspecte importante includ sisteme dedicate de transmisie hibridă, modulul Schaeffler Intelligent Corner, cu unghiul său de direcţie de 90 de grade, drive-by-wire ca o tehnologie cheie care să permită conducerea autonomă şi Schaeffler Mover ca nou concept de mobilitate pentru spaţiile urbane.
Perspectivă holistică asupra întregului lanţ energetic
În calitate de furnizor industrial şi automotive integrat, Schaeffler vede întregul lanţ energetic ca un întreg – motiv pentru care este de asemenea capabilă să ofere soluţii de sistem şi produse pentru producerea de energie regenerabilă, de exemplu.
„Pentru a fi durabil, trebuie să te uiţi la întregul lanţ energetic. Simpla schimbare a emisiilor de la un punct al lanţului la altul nu are impact asupra echilibrului global al CO2”, a spus Klaus Rosenfeld.
Observând necesitatea de tehnologii care stochează electricitatea, care să se aplice şi fluctuaţiei disponibilităţii surselor cu energii regenerabile, s-a punctat asupra creşterii importanţei alternativelor, cum ar fi hidrogenul.
În activitatea sa iniţială de dezvoltare avansată a componentelor pentru pile de combustie, Schaeffler îşi foloseşte expertiza de bază tradiţională în tehnologia materialelor, formarea materialelor şi tehnologia suprafeţei. Principalul punct forte al companiei este faptul că este puternic diversificată în sectoarele industriale şi automotive şi, prin urmare, este implicată în fiecare punct al lanţului energetic, de la generarea de energie până la utilizarea sa în vehicule.
Motoarele electrice intră în producţie de masă
O abordare extrem de promiţătoare de reducere a emisiilor de CO2 este electrificarea sistemelor de propulsie. La IAA, Schaeffler demonstrează modul în care sprijină producătorii auto pe calea mobilităţii electrice cu portofoliul său extins de tehnologii de electrificare.
„Avem produse pentru toate opţiunile de-a lungul spectrului de electrificare, de la vehicule hibride asistate de baterii la vehicule hibride complete şi hibride plug-in, chiar până la motoare electrice de înaltă performanţă pentru vehicule electrice pure”, a explicat Matthias Zink, CEO Automotive OEM Schaeffler.
Compania se angajează în dezvoltarea şi producţia finală în masă a motoarelor electrice în clase de tensiune cuprinse între 48 şi 800 V şi cu ieşiri cuprinse între 15 şi 300 kW. În 2021, de exemplu, va începe producţia unui motor electric pentru mai multe modele de vehicule electrice realizate de un important producător auto european.
În ceea ce priveşte hibridizarea, compania se concentrează pe transmisia hibridă dedicată (DHT), o tehnologie în care motorul electric şi transmisia sunt atât de complet integrate încât formează o singură unitate fizică şi funcţională.
Schaeffler Mover ca şi concept de mobilitate pentru spaţiile urbane
Un alt factor care determină mobilitatea de mâine, alături de obiectivele climatice, este urbanizarea. La IAA, Schaeffler abordează această provocare cu cea mai recentă versiune a Schaeffler Mover, o platformă de dezvoltare autonomă şi extrem de adaptabilă, care reuneşte o serie întreagă de noi tehnologii Schaeffler.
În centrul acestui nou vehicul conceptual se află un sistem de şasiu rulant, cu tehnologie Space Drive drive-by-wire, pe care Schaeffler o consideră un factor cheie al vehiculelor autonome.
Şasiul cuprinde patru module Schaeffler Intelligent Corner – patru butuci ai roţilor care conţin toate componentele de antrenare şi suspensie integrate într-o singură unitate, pentru economisirea spaţiului. Acest design înseamnă că platforma poate fi scalată şi adaptată pentru a se potrivi cu o gamă largă de aplicaţii.
Vehiculul concept a câştigat recent „German Mobility Prize” oferit de Ministerul Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale din Germania.
„Schaeffler nu oferă doar tehnologii inovatoare de acţionare; dezvoltă soluţii pentru concepte moderne de mobilitate. La asta ne referim când spunem că participăm activ la modelarea mobilităţii durabile de mâine ”, a comentat Klaus Rosenfeld.
CITEŞTE ŞI:
Voss Automotive va deschide o nou fabrică în Europa de Est
Sprijin financiar pentru investiţii de peste 1 milion de euro
Totul la vedere: Tehnologie Continental pentru conducerea automatizată