Studenţi pasionaţi de conducerea autonomă. Competiţia Electro-Mobility

Un număr de 78 de studenţi din Bucureşti, Cluj, Galaţi, Iaşi şi Suceava au luat parte la una dintre cele trei componente ale competiţiei Electro-Mobility - Embedded, Hardware sau Software, organizată de Continental Iaşi.
continental - Electro-Mobility

Aflată la cea de-a 13-a ediţie, competiţia Electro-Mobility Embedded a avut ca principală temă şi anul acesta conducerea autonomă.

Viziunea pe 5 ani a competiţiei este clădită în jurul conducerii autonome şi a nivelurilor de automatizare definite de industrie, unde nivelul 0 reprezintă absenţa oricărui sistem de asistare la condus, iar nivelul 5 reprezintă automatizarea maximă, unde nu mai este necesară existenţa unui subiect uman pentru a monitoriza sau controla deplasarea vehiculului.

„Etapa Electro-Mobility Embedded de anul trecut a introdus primele elemente ce asigură nivelul 1 spre 2 din conducerea autonomă, anume concurenţii au dezvoltat maşini electrice cu asistare la menţinerea benzii de circulaţie, oprire/evitare în caz de obstacole, recunoaşterea semnelor de circulaţie. Anul acesta am trecut la următorul nivel. Concurenţii au avut provocarea ca maşinile lor să se conducă singure în elemente de trafic semaforizat sau cu alţi participanţi la trafic. În următorii ani, complexitatea proiectului va fi mai ridicată”, a spus Rareş Antăluţ, preşedintele juriului Electro-Mobility Embedded.

În paralel s-au desfăşurat alte două competiţii: Electro-Mobility Software, în care un grup de studenţi a avut sarcini de programare şi Electro-Mobility Hardware în care studenţi ieşeni au fost provocaţi să construiască pe loc un circuit electric.

„Competiţia studenţească Electro-Mobility a devenit o tradiţie şi în fiecare an ne bucurăm să cunoaştem viitori ingineri pasionaţi de tehnologie. Prin organizarea acesteia urmărim să contribuim alături de profesorii din mediul universitar la ridicarea nivelul de pregătire al studenţilor în acest domeniu. De asemenea, ne propunem să aducem în atenţia publicului activitatea din industria automotive dezvoltată în Iaşi“, a spus Marian Petrescu, directorul locaţiei Continental din Iaşi.

Câştigătorii Electro-Mobility Embedded:

Locul I – HBFS Robotics Team formată din Diana Biacu, Cristian Dobre, Mihai Crăciunescu, Maria Cîrciumaru de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din Bucureşti;

Locul II şi Premiul special pentru design software – PICO Team formată din Marius Bolota, Adrian Chelaru, Ionuţ Mertic, Cristian Vlad Parfeni de la Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică şi Informatică Aplicată din Iaşi;

Locul III – Fast Snail formată din Emanuel Guraliuc, Cristi Miron, Cristian Andrei Murariu de la Facultatea de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor din Suceava.

Premiul special pentru design hardware a mers la echipa MEFA ROBOTICS formată din Catrina Bodean, Andrei Marian Curea, Radu Şerban Dinca, Marian Stoica de la Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei din Bucureşti.

Valoarea totală a premiilor a fost 2.800 euro: Locul I – 1.500 euro pentru echipă, Locul II – 700 euro pentru echipă, Locul III – 300 euro pentru echipă, Premii speciale – 300 euro.

Câştigătorii Electro-Mobility Software:

Locul I – Andrei Ciobănaşu,

Locul II – Anjelo Dudun,

Locul III – Teodor Aniţoaei.

Câştigătorii Electro-Mobility Hardware:

Locul I – Narcis Alexandru Petrişor,

Locul II – Gabriela Moroşanu,

Locul III -Dragoş Zapodeanu.

CITEŞTE ŞI:

Poluare în trafic aproape de zero? Iată proiectul Bosch

Bosch, prima companie industrială neutră din punct de vedere al CO2

Uzina Dacia a produs peste 125.000 de vehicule în primele 4 luni

 

Adaugati comentariu