Poluare în trafic aproape de zero? Iată proiectul Bosch

Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), aproximativ 90% din populaţia mondială respiră un aer toxic. Bosch şi-a propus un obiectiv ambiţios pentru remedierea acestei situaţii.
bosch

„Ne dorim să reducem la zero nivelul de poluare a aerului din trafic. Pentru a face acest lucru trebuie să privim dincolo de capota autovehiculelor”, a spus Dr. Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.

Proiectul companiei de a reduce aproape de zero concentraţia de poluanţi atmosferici este construit pe trei piloni:

  • dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută;
  • lucrează împreună cu autorităţile municipale la proiecte pentru menţinerea unui flux constant în trafic;
  • implementează un sistem de gestionare a mobilităţii companiei în propriile locaţii.

„Ne dorim să reducem la zero nivelul de poluare a aerului din trafic. Pentru a face acest lucru trebuie să privim dincolo de capota autovehiculelor”, spune Dr. Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.

Optimizarea motoarelor prin IA

Compania estimează că aproximativ 75% din numărul total al autovehiculelor noi şi celor comerciale uşoare vor continua să fie echipate cu motoare cu combustie internă în 2030. Ţinând cont de acest lucru, Bosch va continua să investească sume considerabile în optimizarea motoarelor pe benzină şi diesel.

De asemenea, compania utilizează inteligenţa artificială (IA) pentru a dezvolta în continuare motoarele cu combustie internă.

Spre exemplu, utilizează IA pentru a controla în mod predictiv tratarea gazelor de eşapament conform modelelor create pe baza stilurilor individuale de conducere, deoarece acest lucru poate reduce şi mai mult emisiile autovehiculelor.

Cei aproximativ 3.500 de angajaţi ai Bosch din domeniul tratării gazelor de eşapament şi al senzorilor de gaze de evacuare au generat, în 2018, vânzări de 2,3 miliarde de euro. Această valoare urmează să ajungă la 3 miliarde de euro până în 2025.

Cu 20% mai puţine emisii poluante în oraşe

Bosch poartă discuţii cu aproximativ 100 de autorităţi municipale din Europa cu privire la măsurile care trebuie luate pentru a îmbunătăţi calitatea aerului.

În prezent, compania testează unităţi mobile de analiză la Stuttgart, Paris şi Marsilia. Aceste unităţi dezvoltate de curând măsoară constant nivelul de contaminanţi din aer. Împreună cu simulările, aceste măsurători vor asigura informaţii suplimentare cu privire la legătura dintre emisiile autovehiculelor şi poluarea mediului.

Un proiect organizat în colaborare cu oraşul Stuttgart a demonstrat că un flux constant al traficului poate reduce emisiile poluante cu până la 20%, pentru flota existentă.

Pe viitor, datorită datelor preluate de la unităţile de analiză va fi posibilă crearea unor hărţi la rezoluţie mare, care să indice zonele cu concentraţie crescută de poluanţi.

Aceste hărţi vor putea fi utilizate pentru a optimiza gestionarea traficului.

Gestionarea mobilităţii companiei Bosch

Al treilea pilon al proiectului îl reprezintă gestionarea mobilităţii companiei.

Obiectivul său este de a reduce traficul, şi prin urmare emisiile, pentru care sunt responsabili angajaţii Bosch înşişi, mai ales în aglomeraţiile urbane.

Măsurile implementate variază de la autobuze de tip shuttle în marile oraşe din Brazilia, China şi Turcia, la oferte de telemuncă şi închirierea de biciclete şi biciclete electrice.

În plus, Bosch valorifică puterea conectivităţii. De exemplu, de câteva săptămâni, cei aproximativ 8.000 de angajaţi din locaţia Reutlingen au putut utiliza platforma SPLT de folosire în comun a autovehiculelor, ceea ce facilitează transportul de acest tip al angajaţilor prin intermediul unei aplicaţii specifice.

În zona metropolitană Stuttgart, unde aproximativ 55.000 de angajaţi Bosch parcurg o distanţă combinată de 1,5 milioane km în fiecare zi, compania este membră, de asemenea, a asociaţiei Clean Air Alliance.

Electromobilitate: 14 mil. autovehicule până la finalul anului 2022

De asemenea, Bosch se aşteaptă ca autovehiculele electric să joace un rol important în îmbunătăţirea calităţii aerului la în oraşe. Compania se străduieşte să devină lider pe piaţa de masă emergentă din domeniul electromobilităţii. Până în 2025, compania preconizează să genereze o cifră a vânzărilor de 5 miliarde de euro în domeniul electromobilităţii, respectiv de zece ori valoarea din 2018.

„În contextul unei concurenţe din ce în ce mai mari pentru crearea de valoare în domeniul tehnologiei pentru grupurile motopropulsoare, putem vedea oportunităţi bune pentru viitor. Expertiza noastră asupra sistemelor, portofoliul nostru cuprinzător de produse şi economia la scară mare în producţie ne transformă în partenerii preferaţi ai producătorilor de autovehicule şi furnizorilor de servicii de mobilitate din întreaga lume”, a declarat Dr. Volkmar Denner.

Componentele grupurilor motopropulsoare Bosch sunt prezente deja în peste un milion de autovehicule electrice din toată lumea. Până la finalul anului 2022, acest număr va creşte la 14 milioane. Până în prezent, compania a realizat proiecte privind grupurile motopropulsoare pentru 50 de platforme de autovehicule electrice. Numai anul trecut au fost derulate 30 de proiecte noi.

„De asemenea, ne dorim să progresăm în domeniul tehnologiei celulelor de carburant”, a adăugat Denner.

În acest scop, Bosch a anunţat recent o alianţă cu Powercell, un producător suedez de acumulatori pe bază de celule de carburant. Aceşti acumulatori reprezintă două treimi din valoarea unui sistem pe bază de celule de carburant.

„Împreună cu Powercell, intenţionăm să comercializăm acumulatori şi să îi lansăm până cel târziu în 2022”, a punctează Volkmar Denner.

Conducere automatizată: consum de carburant şi emisii scăzute

Conducerea automatizată va juca şi ea un rol important în îmbunătăţirea calităţii aerului. Conform firmei de cercetare KE Consult, conducerea automatizată poate reduce consumul de carburant cu peste 30 de procente – sau cu 15 procente pentru autostrăzile din Germania. Peste 5.000 de ingineri Bosch lucrează în prezent la conducerea automatizată, aproape de două ori mai mulţi decât acum doi ani.

„Până în 2022, intenţionăm să investim circa 4 miliarde de euro în automatizare şi, prin urmare, în mobilitatea sustenabilă”, a subliniat Volkmar Denner.

Sistemele de asistenţă pentru şofer contribuie dezvoltarea conceptului de conducere automatizată. De la nivelul actual de aproximativ 2 miliarde de euro, se estimează că veniturile vor creşte cu aproape 15 procente în acest an.

Se preconizează că cifra vânzărilor de senzori va creşte cu 20%, iar cea a vânzărilor de senzori video cu 30%. „Conducerea automatizată nu este doar o promisiune pentru viitor, ci constituie deja un domeniu actual de creştere pentru noi”, conchide preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch.

 

CITEŞTE ŞI:

Bosch, prima companie industrială neutră din punct de vedere al CO2

Uzina Dacia a produs peste 125.000 de vehicule în primele 4 luni

AvtoVAZ opreşte exporturile Lada către Europa

 

Adaugati comentariu