AvtoVAZ opreşte exporturile Lada către Europa

Înăsprirea standardelor de mediu a determinat compania AvtoVAZ să oprească temporar exporturile de autovehicule către UE, însă, simultan, constructorul auto rus  planifică livrări către noi pieţe asiatice, pentru a menţine creşterea puternică a veniturilor din vânzările generate de exporturi.
avtovaz

În 2018, AvtoVAZ a exportat în UE peste 5.000 de modele Lada, principalele pieţe fiind:

  • Letonia – 3.200 unităţi
  • Slovacia – 609 unităţi
  • Ungaria – 454 unităţi
  • Estonia – 333 unităţi
  • Bulgaria – 306 unităţi
  • Lituania – 132 unităţi

Potrivit companiei, vânzările în Europa au fost afectate de faptul că Germania şi Olanda nu au mai importat Lada anul trecut, cele două state fiind, în anii precedenţi, două dintre cele mai mari pieţe de desfacere. Acest lucru se datorează faptului că modelele se află acum în afara legislaţiei UE privind emisiile de CO2, care impun ca vehiculele să emită sub 120g CO2/km.

Modelele Avtovaz au emisii cuprinse între 138g CO2/km şi 216g CO2 / km, ceea ce înseamnă că eventualii cumpărători ar trebui să plătească o taxă de 2 euro pe an pentru fiecare gram de CO2 pe kilometru emis peste standard.

Cu toate acestea, în timp ce exporturile către anumite ţări din UE au încetat, compania se aşteaptă ca exporturile să crească în 2019, datorită pătrunderii pe noi pieţe. În plus, constructorul auto rus intenţionează să revină pe piaţa europeană în câţiva ani, cu un nou model, fiind susţinut de Alianţa Renault-Nissan.

AvtoVAZ (cunoscută anterior ca VAZ – Uzina de Automobile Volga) este deţinută în proporţie de 96,6% de Alliance Rostec Auto, compania mixtă în care producătorul auto francez Renault deţine un pachet de control de 67,61% din acţiuni. Rostec este un conglomerat, deţinut integral de statul rus, care administrează 14 holdinguri formate din 700 de companii.

Constructorul rus produce atât modele Lada (Niva 4×4, Niva Urban, Granta, Largus Vesta, XRAY), cât şi modele Renault, Nissan şi Datsun, precum Nissan Almera (din 2012), Dacia Logan (din 2013) sau Datsun on-Do (din 2014).

Creşterea vânzărilor la export

AvtoVAZ a vândut, anul trecut, 360.200 de vehicule, în creştere cu 16% în 2017. Aproximativ 38.000 de vehicule au fost vândute pe pieţele externe, potrivit producătorului de automobile. De altfel, vânzările în afara Rusiei au sporit cu 57% în 2018 faţă de anul precedent.

Potrivit datelor Ministerului Industriei şi Comerţului din Rusia, majoritatea exporturilor au avut ca destinaţie Comunitatea Statelor Independente (CSI) şi numai 32% din livrările la extern au ajuns în alte ţări.

Principalele pieţe au fost Belarus, Kazahstan, Ucraina, Uzbekistan şi Azerbaidjan, toate din CSI, fiind urmate de Algeria. Veniturile din exporturi au contribuit la îmbunătăţirea performanţei financiare a companiei, care a obţinut, anul trecut un profit net de 90 de milioane de dolari, comparativ cu o pierdere netă de 75 milioane dolari suferită în anul precedent. De altfel, 2018 a fost primul an din ultimul deceniu, când AvtoVAZ a generat profit net. Compania primeşte sprijin din partea statului pentru proiectele de export.

AvtoVAZ a dezvăluit recent planurile sale de a lansa 26 de noi modele în următorii 10 ani, destinate atât pieţei interne, cât şi celei externe.

În ceea ce priveşte noile pieţe de export, constructorul auto rus a semnat recent un contract major cu dealerul mongol Russo Motors. Pe de altă parte, Max Missana, directorul departamentului de export al Avtovaz, a declarat că este de aşteptat ca Lada să reprezinte, în viitor, 15% din vânzările pe piaţa auto finlandeză.

Totodată, constructorul auo rus intenţionează să-şi extindă vânzările în Asia, inclusiv în China şi Vietnam.

 

CITEŞTE ŞI:

OICA: Producţia auto globală scade la 96 mil. vehicule

VW şi JAC investesc 750 mil. dolari în producţia de vehicule electrice în China

Liberty achiziționează două companii franceze producătoare de componente auto

 

Adaugati comentariu