Tehnologii Continental pentru producţia de robo-taxiuri

Vehiculele tip robo-taxiuri fără pilot vor deveni o parte importantă a mobilităţii în centrele urbane, contribuind la reducerea congestiei traficului şi la creşterea eficienţei transportului.
robo-taxiuri

Sistemele de deplasare fără şofer de acest tip sunt încă excepţii pe şosele astăzi. Micile autobuze autonome cu spaţiu pentru mai mulţi pasageri – care se califică, de asemenea, drept robo-taxi – au condus pe rute publice scurte şi simple în timpul proiectelor pilot şi în zone desemnate în aeroporturi, spitale, universităţi şi expoziţii.

Tehnologia care permite acestor vehicule inovatoare fără volan sau pedale să se mişte independent, electric şi în siguranţă este aproape în întregime disponibilă astăzi. Cercetători şi dezvoltatori din Europa, America de Nord şi Asia lucrează în cadrul Continental să aducă în producţie tehnologii de serie potrivite pentru folosirea lor în robo-taxiuri. Deja în acest an, tehnologia Continental pentru vehiculele fără şofer va fi în producţie pentru prima dată, în cadrul companiei franceze EasyMile EZ10. Continental a deţinut o participaţie la acest producător de autovehicule fără şofer din 2017.

cube continental

 

Echipe de ingineri din România, din centrele de inginerie din Timişoara, Sibiu şi Iaşi, lucrează la dezvoltarea unor produse precum radar, lidar sau camere video care sunt folosite pentru autovehicule precum robo-taxiuri.

Tehnologii personalizate

„Blocurile tehnologice care permit robo-taxiurilor să funcţioneze sunt disponibile în principiu şi au fost încercate şi testate în practică. Cu toate acestea, acum trebuie să le punem împreună, în mod inteligent, în siguranţă şi eficient, pentru a forma imaginea completă“, a declarat Andree Hohm, directorul departamentului Driverless Mobility la Continental.

Platforma centrală de dezvoltare pentru acest proiect este CUbE, un mic autobuz fără şofer, bazată pe platforma EZ10. Scopul nu este de a dezvolta CUbE într-un vehicul de producţie, ci de a obţine o serie de tehnologii Continental, cum ar fi sistemele de frânare şi senzorii ce urmăresc mediul înconjurător, pregătite pentru piaţă, astfel încât să poată fi utilizate în producţia de serie de robo-taxiuri. În ceea ce priveşte acest obiectiv, Andree Hohm a spus: „Clienţii care dezvoltă sisteme de mobilitate fără şoferi ar trebui să poată alege dintr-o gamă largă de produse şi soluţii de înaltă performanţă oferite de Continental. În acelaşi timp, activităţile noastre globale abordează particularităţile locale“.

Pentru ca un robo-taxi să conducă autonom, trebuie mai întâi să detecteze mediul înconjurător într-un mod clar, precis şi complet. Acest lucru se face folosind senzori care detectează totul în jurul vehiculului, cum ar fi camerele, radarul şi laserele. Cu ajutorul CUbE, Continental a dezvoltat un sistem radar pentru producţie, în special pentru maşinile fără şofer.

Autoturismul poate genera o imagine de 360 ​​de grade a mediului înconjurător prin combinarea datelor din diferite tehnologii ale senzorilor. Aceasta, la rândul ei, asigură redundanţa şi un nivel mai ridicat de precizie, care nu a fost atins anterior, deoarece sistemele radar funcţionează independent de condiţiile de vizibilitate şi pot chiar să vadă prin obiecte cum ar fi maşinile parcate şi să detecteze colţul străzii în spatele lor.

Senzorul de radar al Continental, care va fi utilizat la transferul autonom EZ10 de la EasyMile, va detecta mediul în care se află vehiculul pe o rază de până la 200 de metri. Maşina este echipată cu un număr total de şapte senzori radar, precum şi senzori laser şi camere video. Acest lucru permite ca locaţia să fie determinată cu precizie şi, în acelaşi timp, să fie detectate din timp obstacolele şi situaţiile potenţial critice. Produsele testate din producţia de automobile cu volum mare sunt conectate în mod inteligent şi adaptate pentru a le face potrivite pentru un tip complet nou de mobilitate.

cube continental

Sisteme de frânare redundante şi funcţii ABS pentru robo-taxiuri

O protecţie dublă, cel puţin, nu este doar o necesitate pentru monitorizarea mediului înconjurător în maşinile fără şofer, ci şi pentru sistemele de frânare. Portofoliul Continental include tehnologii adecvate, cum ar fi sistemul de frânare MK C1, la care lucrează şi specialişti din centrul de inginerie din Iaşi, România, care este în producţia de serie începând din 2016 şi combină ABS, ESC şi un dispozitiv de amplificare a frânelor.

Pentru folosirea lui în autovehicule autonome, sistemul de frânare este combinat cu o extensie hidraulică a frânei care, împreună cu sistemul ABS, poate opri în siguranţă vehiculul în situaţia extrem de puţin probabilă de defectare a frânei primare. Funcţionalitatea de frânare completă este, prin urmare, garantată. Ambele sisteme sunt testate în întregime, industrializate şi fiabile. În noua combinaţie, ele formează sistemul de frânare MK C1 HAD redundant şi pregătit pentru producţie pentru o utilizare automată şi pentru aplicaţii de mobilitate fără şofer.

MK C1 HAD oferă un avantaj suplimentar de siguranţă prin faptul că presiunea maximă de frânare generată electromecanic este atinsă după doar 150 de milisecunde. Aceasta înseamnă că vehiculele automatizate fără intervenţia şoferului pot fi oprite mai repede decât ar fi posibil cu sistemele de frânare convenţionale. Funcţia ABS reprezintă o caracteristică suplimentară, deoarece robo-taxiurile nu au fost echipate până acum cu un sistem de acest tip. Tehnologia va deveni deosebit de importantă atunci când maşinile fără şofer se vor afla pe şosea în condiţii rutiere. Sistemele dinamice ale automobilelor, cum ar fi ABS, ESC şi controlul tracţiunii, vor permite vehiculelor să se retragă în siguranţă pe drumurile îngheţate şi să asigure o tracţiune maximă pe pantele alunecoase sau în timpul frânării.

În plus, vehiculele tip robo-taxiuri sub formă de autobuze mici au un centru de greutate mai mare decât autovehiculele convenţionale pentru a permite pasagerilor să intre şi să părăsească maşina în mod confortabil într-o poziţie verticală. Acesta este locul în care sistemul de predicţie a dinamicii de conducere intră în joc pentru a asigura o manipulare sigură şi stabilă în curbe. Aceasta, de asemenea, face parte din gama de sisteme inovatoare şi performante de control al vehiculelor de la Continental.

Cercetare în locaţii din întreaga lume

Dezvoltarea acestor tehnologii pentru vehiculele fără şofer este condusă de o reţea globală care cuprinde în total cinci centre de excelenţă Continental în Germania, China, Japonia, Singapore şi SUA. În aceste locaţii, lucrările de cercetare şi dezvoltare pun accentul pe diferite tehnologii, dar toate fac uz de platforma CUbE şi întotdeauna cu un ochi pe obiectivul comun de a furniza tehnologii adecvate pentru generaţiile viitoare de robo-taxi sigure şi eficiente.

În zonele închise, cum ar fi într-un sediu al companiei sau pe rute speciale în zone urbane clar definite, serviciile de mobilitate fără şofer sunt deja în funcţiune.

Cu toate acestea, este posibil să dureze încă un deceniu înainte ca vehiculele tip robo-taxiuri să devină o imagine obişnuită în traficul normal. Vor fi necesare numeroase etape suplimentare de dezvoltare pentru a face maşinile mai sigure şi mai potrivite pentru folosirea lor de zi cu zi. Unul dintre aceşti paşi de dezvoltare sunt operaţiunile pilot din traficul real în care sunt investigate oportunităţile de dezvoltare pentru condusul complet autonom în zonele urbane.

În acest scop, Continental, EasyMile, Universitatea din Oakland şi oraşul Auburn Hills din Michigan sunt pregătite să înceapă punerea în aplicare a unui program pilot de transfer autonom datorită unei finanţări acordate prin iniţiativa PlanetM din Michigan, care sprijină companiile în testarea tehnologiilor lor pentru mobilitate viitorului. Programul pilot va începe la sfârşitul lunii august şi va dura aproximativ şase luni. Transportul fără şofer va fi desfăşurat la Universitatea din Oakland, care are un campus extins şi deluros, unde deplasarea între clădiri poate fi o provocare pentru studenţi şi instituţie. Serviciul pilot de maşină autonomă este o soluţie perfectă pentru toţi cei care folosesc campusul.

În timpul programului, Continental va integra tehnologia Zonar, care permite inspecţiile vehiculelor prin tehnologia RFID EVIR. Sistemul EVIR captează, transmite şi înregistrează datele de inspecţie, conformitate şi întreţinere către operator. În plus, tehnologia Zonar Z Pass detectează locul şi momentul în care pasagerii intră şi ies din vehicul. Scopul acestui proiect-pilot este de a acumula experienţă în exploatarea maşinilor fără şofer şi de a colecta date valoroase care vor fi integrate în dezvoltarea tehnologică a acestor vehicule.

În plus, tehnologiile necesare în acest scop trebuie concepute într-o manieră adecvată producţiei la scară industrială. Din punct de vedere reglementar şi social, mai există încă întrebări care trebuie clarificate şi soluţii dezvoltate înainte ca robo-taxiurile să devină larg răspândite în stradă.

 

CITEŞTE ŞI:

Fondată în 1939, uzina Michelin Victoria aniversează 80 de ani

Continental Anvelope: Rezultatul măsurătorilor de mediu, sub limita legală

Schimbări în structura grupului Leoni, prezent şi în România

 

Adaugati comentariu