Trei mari asociații auto europene critică planul de relansare economică al UE

Într-o scrisoare trimisă celor 27 de state membre ale UE, trei mari asociații auto europene cer stabilirea unor programe coordonate de stimulare a cererii de mașini în cadrul planului european de relansare economică.
asociații auto europene

Trei asociații auto europene – cele ale producătorilor de automobile (ACEA), producătorilor de componente (CLEPA) și dealeriilor și service-urilor (CECRA) – au trimis o scrisoare către cele 27 de state membre, solicitând o analiză rapidă pentru acordarea unui sprijin politic și economic la scară europeană.

„Considerăm că planul de relansare propus este o oportunitate ratată pentru Comisia Europeană și UE, deoarece se limitează doar la furnizarea de mecanisme financiare pe care statele membre trebuie să le gestioneze și să le implementeze, obiectivul lor precis rămânând vag”, scriu cele trei asociații.

Acestea solicită programe coordonate de stimulare a cererii la nivel european pentru toate tipurile și categoriile de vehicule.

„Un astfel de sprijin va stimula economia în ansamblu, în special în țările cele mai afectate de criză”, mai spun cele trei asociații, susținând că sectorul auto oferă „locuri de muncă calificate și bine plătite” și că „programele de stimulare a cererii vor accelera și întinerii flota care circulă pe drumurile europene, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și poluanți„.

În plus, cele trei asociații solicită accelerarea calendarului pentru implementarea planului de relansare.

„Dincolo de timpul necesar pentru aprobarea planului însuși de către Consiliu și Parlament, planurile naționale de recuperare vor trebui să fie prezentate Comisiei Europene și aprobate de acesta. Aceasta înseamnă că majoritatea liniilor bugetare nu vor fi disponibile înainte de 2021”, se mai arată în scrisoarea adresată celor 27 de state membre.

În același timp, cele trei asociații salută faptul că planul european de relansare include dezvoltarea infrastructurilor de reîncărcare pentru mașinile electrice, dar subliniază că obiectivul de a implementa 1 milion de stații a făcut deja parte din măsurile planificate în cadrul „Pactului verde pentru „Europa” și că „rămâne mult sub ceea ce va fi necesar. ”

Nu în cele din urmă, asociațiile pledează în favoarea unei ajustări a reglementărilor privind obiectivele de reducere a emisiilor pentru noile lor flote de vehicule. „Este puțin probabil ca producătorii auto europeni să poată îndeplini anumite termene de reglementare din cauza perturbării cauzate de epidemia Covid-19”, avertizează ei.

 

CITEȘTE ȘI:

Clase de învăţământ profesional dual susţinute de Dacia la Mioveni și Pitești

Fuziunea PSA – Fiat Chrysler, subiectul unei anchete aprofundate în Uniunea Europeană

Continental susține școala profesională în sistem dual: zeci de locuri pentru absolvenții de gimnaziu

 

Adaugati comentariu