ACAROM: Industria auto europeană spune NU unui Brexit fără acord

La mai puţin de o lună de la data stabilită pentru ieşirea Marii Britanii din UE, industria auto europeană unită într-o singura voce, a lansat un apel autorităţilor din Marea Britanie şi UE pentru a evita un Brexit fără acord.
brexit

Organizaţiile semnatare ale acestui apel reprezintă producătorii de vehicule şi componente auto din întreaga Europa, ACEA – Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, CLEPA – Asociaţia Europeană a Furnizorilor Auto, precum şi 21 de asociaţii nationale, printre care se numără CCFA – Franţa, VDA – Germania, SMMT – Marea Britanie, ACAROM – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România.

Prin acest apel se subliniaza faptul ca un Brexit fără acord va avea un impact negativ asupra sectorului auto european, unul din cele mai puternice sectoare economice ale UE.

„Industria auto europeană este una din poveştile de succes, contribuind la creşterea şi bunăstarea UE, având o producţie de 19,1 milioane de vehicule anual şi oferind peste 13,8 milioane locuri de muncă directe – 1/16 din totalul locurilor de muncă la nivelul UE. Totodată, gradul de integrare a acestui sector a dus la maximizarea beneficiilor oferite de piaţa unică şi uniunea vamală în avantajul mediului de afaceri din UE”, se arată în apelul industriei auto europene.

Reprezentanţii acesteia trag astăzi un semnal de alarmă asupra repercursiunilor severe pe care un Brexit fără acord le poate avea asupra acestui sector vital economiei UE.

Ieşirea Marii Britanii din UE fara un acord va duce la o schimbare dramatică a condiţiilor comerciale, aplicarea unor tarife vamale de miliarde de euro punând în pericol posibilitatea de alegere a consumatorilor, precum şi puterea de cumpărare a acestora atât în UE, cât şi în Marea Britanie.

Aparitia barierelor tarifare va impacta dur sistemul de producţie just-in-time utilizat în industria auto, numai costul unui minut de oprire a producţiei în Marea Britanie fiind de 54.700 euro.

În acelaşi timp, tarifele Otganizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC) pentru autoturisme şi vehicule comerciale vor adăuga aproximativ 5,7 miliarde euro la costurile comune ce vor trebui suportate de Marea Britanie şi Uniunea Europeană, conducând la o creştere a preţurilor pentru consumatorii finali, dacă producătorii nu vor putea suporta aceste costuri.

Productorii de vehicule consideră că aceste aspecte trebuie evitate şi că este necesar să se faca eforturi suplimentare pentru a se ajunge la o înţelegere privind ieşirea Marii Britanii din UE.

Cele 23 de organizaţii care au aderat la acest apel sunt:
– ACAROM – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România
– ACEA – European Automobile Manufacturers Association
– AFIA – Portuguese Manufacturers Association for the Automotive Industry
– AIA – Czech Automotive Industry Association
– ANFAC – Spanish Association of Car and Truck Manufacturers
– ANFIA – Italian Association of the Automobile Industry
– AUTIG – Danish Automotive Trade & Industry Federation
– BIL SWEDEN – Swedish Association of Automobile Manufacturers and Importers
– CCFA – Committee of French Automobile Manufacturers
– CLEPA – European Association of Automotive Suppliers
– FEBIAC – Belgian Federation of Automobile and Motorcycle Industries
– FIEV – French Federation of Vehicle Equipment Industries
– FKG – Scandinavian Automotive Supplier Association
– FFOE – Austrian Association of the Automotive Industry
– ILEA – Luxembourg Automotive Suppliers Association
– OSD – Turkish Automotive Manufacturers Association
– PFA – French Association of the Automotive Industry
– SDCM – Polish Association of Automotive Parts Distributors and Producers
– RAI – Dutch Association for Mobility Industry
– SMMT – Society of Motor Manufacturers and Traders
SERNAUTO – Spanish Association of Automotive Suppliers
TAYSAD – Automotive Suppliers Association of Turkey
VDA – German Association of the Automotive Industry

 

CITEŞTE ŞI:

Toyota va produce un nou model în Brazilia

Nissan Motor vrea să renunţe la distribuţia componentelor auto

eJobs: Salariul mediu în industria auto din România, 650 de euro

 

Adaugati comentariu