Afacerea Bosch cu Vehicule pe două roţi şi Powersports continuă să prindă viteză

Afacerea Bosch cu Vehicule pe două roţi şi Powersports îşi continuă creşterea pe piaţă. Se estimează că vânzările de tehnologie Bosch pentru motociclete vor creşte în 2018 cu peste 20 de procente în comparaţie cu 2017.

Conform estimărilor Bosch, vânzările diviziei vor creşte cu o viteză dublă faţă de piaţă, îndreptându-se spre ţinta de un miliard de euro din vânzări pentru anul 2020, generată de sistemele de asistenţă, propulsie, electrificare şi sistemele de conectivitate.

Creşteri majore sunt estimate în India, acolo unde Bosch furnizează soluţii de siguranţă şi de propulsie pentru motociclete specifice pieţei, pentru a respecta normele privind utilizarea sistemului ABS şi standardul de emisii Bharat Stage 6, precum şi tendinţele pieţei locale. Bosch continuă să investească într-o piaţă cu creştere constantă. Este preconizată o creştere anuală de peste patru procente a cererii globale de vehicule cu două roţi în perioada 2017-2022, atingând cifra de 122 de milioane de motociclete până în 2022 (sursa: Freedonia).

În 2018, Bosch a înfiinţat o echipă dedicată vehiculelor cu două roţi şi powersports pentru regiunea ASEAN, una dintre cele trei pieţe de top pentru motociclete din întreaga lume, alături de China şi India, pentru a răspundere cerinţelor pieţei locale.

„Bosch continuă să investească în tehnologii pentru motociclete şi powersports, cu obiectivul de a deveni lider de piaţă”, afirmă dr. Dirk Hoheisel, membru al consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.

Viziunea Bosch este de a crea, prin intermediul tehnologiei, un viitor fără accidente, fără stres şi aproape fără emisii – iar acest lucru se aplică şi în cazul motocicletelor. Siguranţa este una dintre cele mai importante provocări cu care se confruntă piaţa motocicletelor.

Realitatea este că motocicliştii rămân în continuare cei mai vulnerabili participanţi la trafic. Riscul de deces în urma unui accident este de până la 20 de ori mai mare faţă de conducătorii de autovehicule. Bosch abordează această problemă prin intermediul unui concept de siguranţă care conţine trei paşi, astfel încât numărul de accidente să fie cât mai mic.

În primul rând, un prim pas este acela de a menţine motocicleta stabilă în situaţiile de frânare şi accelerare; în al
doilea rând, următorul pas este acela de a dezvolta funcţiile predictive de siguranţă şi de confort cu ajutorul tehnologiei radar inovatoare; şi în cel de-al treilea rând, ultimul pas se realizează prin conectarea motocicletei cu mediul înconjurător.

Concept cuprinzător de siguranţă: trei paşi spre o mobilitate fără accidente

Bosch a sporit siguranţa motocicletelor prin sisteme de asistenţă cum ar fi ABS şi MSC (Motorcycle Stability Control). Conform cercetărilor Bosch privind accidentele, aproximativ o treime din accidentele de motociclete soldate cu vătămări corporale ar fi putut fi evitate cu ajutorul sistemului MSC. Acum, Bosch mai face un pas prin construirea unui scut virtual de siguranţă pentru motociclete.

Un nou pachet de siguranţă pentru motociclete, constând într-un autopilot adaptiv, avertizare privind o coliziune frontală şi monitorizarea unghiului mort, este prezentat în premieră la EICMA 2018 unui public larg. Aceste sisteme electronice de asistenţă sunt întotdeauna vigilente şi, în situaţii de urgenţă, pot reacţiona mult mai rapid decât oamenii.

Conform estimărilor rezultate în urma cercetărilor efectuate de Bosch, aceste sisteme de asistenţă pe bază de radar ar putea preveni unul din şapte accidente în care sunt implicate motociclete.

Tehnologia care stă la baza acestor sisteme este o combinaţie între senzori radar, sistemul de frânare, sistemul de gestionare a motorului şi o interfaţă om-maşină. Prin echiparea motocicletelor cu un radar ca organ de simţ se asigură utilizarea noilor funcţii de asistenţă şi de siguranţă, precum şi o imagine de ansamblu precisă cu privire la zona din jurul vehiculului. Drept urmare, aceste funcţii de asistenţă nu sporesc doar siguranţa, ci şi plăcerea şi confortul, făcând viaţa mai uşoară pentru motociclişti.

„Motocicleta viitorului trebuie să fie capabilă să vadă şi să simtă”, afirmă Geoff Liersch, directorul diviziei Bosch Vehicule pe două roţi şi Powersports.

Mai multă siguranţă, mai multă plăcere

Sistemele de asistenţă în sine nu sunt suficiente pentru a spori siguranţa rutieră. Viziunea Bosch este de a preveni producerea accidentelor. Conform estimărilor Bosch după cercetări în domeniul accidentelor, comunicarea între motociclete şi autovehicule ar putea preveni aproape o treime din accidentele în care sunt implicate motociclete.

Autovehiculele pe o rază de câteva sute de metri comunică între ele informaţii referitoare la tipul de autovehicul, viteză, poziţie şi direcţia de deplasare, de până la zece ori pe secundă. Cu mult înainte ca şoferii sau senzorii autovehiculelor acestora să detecteze o motocicletă, această tehnologie îi informează că o motocicletă se apropie, permiţându-le să adopte un stil de conducere mai defensiv.

În cazul în care accidentul este inevitabil, sistemul eCall va contacta serviciile de intervenţie pentru a putea oferi ajutor motociclistului cât mai rapid posibil.

„Vom continua să dezvoltăm tehnologii noi pentru a face mai sigură conducerea motocicletelor, însă fără a diminua plăcerea de a le conduce”, continuă Liersch.

Evoluţia electromobilităţii pentru deplasarea în oraşe

O altă problemă majoră pentru piaţa de motociclete este urbanizarea. În prezent, 55 de procente din populaţia lumii lucrează în zone urbane, un procent care se estimează că va ajunge la 70% în 2050 (sursa: ONU). Cu toate acestea, pe măsură ce populaţia creşte, peisajul urban devine tot mai împânzit de drumuri aglomerate, nivelul de zgomot va creşte, iar calitatea aerului va scădea.

Pentru a face faţă acestor provocări la nivel mondial, Bosch oferă soluţii de electromobilitate pentru aproape toate segmentele de autovehicule – de la sisteme eBike până la soluţii pentru autovehicule comerciale. Pentru electrificarea vehiculelor uşoare cu patru, trei sau două roţi, pentru toate clasele de performanţă cuprinse între 0,25 şi 20 kW, Bosch nu oferă doar soluţii de mobilitate foarte eficiente pentru mediul urban, ci şi o experienţă unică de conducere pentru fiecare şofer.

Ca parte a sistemului integrat eScooter oferit de Bosch, o aplicaţie integrează informaţiile privind autovehiculul, funcţiile conectate şi reţelele de socializare. Conducătorii pot gestiona cu uşurinţă deplasările cu ajutorul aplicaţiei care se concentrează asupra nevoilor conducătorilor pentru situaţia specifică.

În plus, Bosch nu doar că electrifică autoturismele personale, ci şi autovehiculele folosite pentru activităţi comerciale. Electromobilitatea joacă un rol din ce în ce mai important în ceea ce priveşte livrarea rapidă şi flexibilă a bunurilor în cadrul oraşelor.

Sistemul central de acţionare Bosch de 48 V este de asemenea folosit pentru a propulsa autovehiculul Ligier cu trei roţi, destinat transportului de mărfuri, folosit de serviciile de curierat pentru a transporta scrisori şi colete pe distanţa finală până la destinaţie, în zonele urbane.

 

 

Adaugati comentariu