Ajutorul de stat pentru PSA de la Guvernul spaniol, sub lupa CE

Comisia Europeană (CE) a deschis o investigaţie aprofundată pentru a evalua dacă planul spaniol de a acorda grupului auto francez PSA 20,7 milioane de euro pentru investiţii în uzina de automobile din Vigo (Spania) este în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat regionale.

PSA investeşte aproximativ 500 de milioane de euro în noi linii de producţie auto, precum şi în îmbunătăţirea celor existente.

În noiembrie 2017, Spania a notificat Comisiei planurile sale de acordare a unui sprijin public de 20,7 milioane de euro pentru acest proiect.

„În acest stadiu, Comisia are îndoieli că sprijinul planificat respectă toate criteriile din Orientările privind ajutorul regional de stat din anul 2014”, a anunţat Executivul comunitar.

Comisia se teme că sprijinul spaniol ar fi putut deturna proiectul de investiţii de la o altă regiune a UE, mai dezavantajat din punct de vedere economic sau că PSA ar fi realizat investiţia de la Vigo indiferent de situaţie, chiar şi fără ajutor de stat.

Comisia precizează că, în conformitate cu normele aplicabile privind ajutoarele regionale, investiţiile companiilor mari în instalaţiile de producţie existente nu sunt în general eligibile pentru a beneficia de ajutor regional pentru investiţii, cu excepţia cazului în care acestea permit schimbări fundamentale, inovatoare în procesul de producţie, aplicate pentru prima dată în sectorul în cauză din Spaţiul Economic European (SEE). Ca atare, în această etapă, Comisia are îndoieli cu privire la faptul că procesul de producţie planificat este inovator pentru a se califica pentru această excepţie.

CE are, de asemenea, îndoieli cu privire la contribuţia sprijinului acordat dezvoltării regionale şi la caracterul său adecvat şi proporţional.

Totodată, Comisia nu poate, în acest stadiu, să excludă faptul că ajutorul ar avea efecte negative asupra concurenţei în anumite segmente ale pieţei auto vizate de investiţie.

Executivul comunitar va investiga în continuare pentru a determina dacă aceste preocupări iniţiale sunt sau nu confirmate. „Deschiderea unei investigaţii aprofundate oferă Spaniei şi terţilor interesaţi posibilitatea de a comenta această măsură. Aceasta nu prejudiciază în niciun fel rezultatul anchetei”, au conchis reprezentanţii Comisiei Europene.

În Spania, PSA deţine două uzine, una la Vigo, unde produce printre altele Citroen Berlingo, C4 Picasso, Peugeot Partner, şi alta la Madrid-Villaverde, unde fabrică Citroen C3, C3 Pluriel, Peugeot 207, 207 CC.

Producătorul auto francez deţine brandurile Peugeot, Citroen, DS, Opel şi Vauxhall.

 

CITEŞTE ŞI:

Din uzina de la Piteşti iese o maşină din zece ale Grupului Renault

Continental Sibiu dublează numărul de clase de învăţământ dual la Colegiul Tehnic “Independenţa”

Bosch lansează un nou program de masterat în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

 

 

Adaugati comentariu