Bosch intervine activ în lupta împotriva Covid -19 în România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, se implică activ în lupta împotriva Covid-19 în România. Compania a donat, către Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta din Bucureşti, un tester real-time PCR pentru identificarea SARS-C0V-2.
bosch

Sistemul de testare FluoroCycler XT permite efectuarea a 2300 de teste într-un interval de 24 de ore şi procesarea a unui număr de până la 96 de probe în mai puţin de o oră.

bosch

De asemenea, Bosch a donat în luna aprilie, către Spitalul de Boli Infecţioase Victor Babeş Timişoara, un pat pentru terapie intensivă şi urmează să distribuie către spitalele din prima linie din localităţile Cluj şi Blaj, alte trei ventilatoare mecanice şi dispozitive medicale de protecţie de primă necesitate.

Mai mult decât atât, alături de importanţi jucători din industria auto, compania a contribuit financiar la punerea în funcţiune a 50 de ventilatoare mecanice avariate.

„Trăim momente dificile, fără precendent, şi este de datoria noastră să ne implicăm şi să acţionăm colectiv pentru a limita răspândirea virusului şi pentru a da o mână de ajutor personalului medical din linia întâi şi, implicit, pacienţilor.”, a declarat Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch SRL şi reprezentantul Grupului Bosch în România.

Totodată, BSH Electrocasnice, divizia de echipamente şi aparatură electrocasnică a Bosch, a donat către Spitalul Colentina, Spitalul de Urgenţă Floreasca Bucureşti şi Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte, încă de la începutul lunii aprilie, maşini de spălat cu uscător încorporat şi aspiratoare profesionale cu funcţie de spălare. Mai mult, departamentul Automotive Aftermarket (AA) s-a alăturat iniţiativei „Mobilitate pentru eroi”, lansată de reţeaua Bosch Car Service. Campania are drept obiectiv asigurarea reparaţiilor pentru vehiculele utilizate de către personalul instituţiilor aflate în prima linie: medici, asistenţi, echipaje ISU, poliţişti, jandarmi, pompieri sau militari.

Voluntarii Bosch, ambasadori ai binelui

Voluntarii Bosch au donat şi continuă să doneze individual sume de bani, laptopuri şi tablete, asigurând astfel necesarul de alimente şi accesul la educaţie pentru familiile din medii defavorizate. Totodată, aceştia au dezvoltat şi demarat campanii de strângere de fonduri dedicate achiziţionării de echipamente de protecţie pentru spitalele din România.

Bosch continuă activităţile de responsabilitate socială în România

Bosch continuă acţiunile de resposabilitate socială în cadrul companiei, implicându-se, în fiecare an, în noi programe şi activităţi cu impact social puternic la nivelul comunităţilor locale. Compania derulează zeci de activităţi de voluntariat şi susţine numeroase cauze sociale.

În anul 2019, sub umbrela Bosch şi în colaborare cu diferite organizaţii caritabile precum Habitat for Humanity România, MagiCAMP, SOS Satele Copiilor, Concordia, Act for Tommorow, Beard Brothers, TerraMont Carpaţi şi multe alte asociaţii selectate în baza pilonilor de responsabilitate socială susţinuţi de companie, Bosch a derulat proiecte sociale menite să sprijine copiii, tinerii şi vârstnici din familii şi medii defavorizate, educaţia şi mediul înconjurător.

”Conceptul de CSR a evoluat extraordinar de mult în ultimii ani, de la o abordare filantropică către o abordare comunitară, devenind expresia morală a globalizării. Pentru Bosch, responsabilitatea socială este parte integrantă şi fundamentală a ADN-ului şi culturii organizaţionale, iar acest crez se reflectă în activităţile şi acţiunile noastre.”, a adăugat Mihai Boldijar, directorul Bosch România.

Prin campania de responsabilitate socială „Donează un zâmbet”, lansată în urmă cu cinci ani, compania încurajează angajaţii să se implice în proiecte sociale. Prin intermediul unor acţiuni de voluntariat, donaţii sau strângeri de fonduri, ambasadorii Bosch aduc o contribuţie pozitivă la comunităţile din care fac parte.

Bosch derulează activităţi şi proiecte în beneficiul copiilor, tinerilor şi vârstnicilor din medii defavorizate

Responsabilitatea socială este epicentrul culturii organizaţionale a Grupului Bosch. În România, prin intermediul acţiunilor sale, compania îşi propune să ofere familiilor fără posibilităţi financiare şansa de a beneficia de un trai decent. Alături de partenerii săi din mediul nonguvernamental,

Bosch sprijină comunităţile şi contribuie la asigurarea serviciilor de sănătate pentru persoane cu diferite afecţiuni cronice. De asemenea, prin campanii de strângere de fonduri, donaţii şi organizarea de târguri de caritate destinate spijinirii mediului ONG din ţară, Bosch ajută la materializarea visurilor a sute de copii aflaţi în grija unor organizaţii precum Complexul de Servicii Sociale Giurgiu, Organizaţia Umanitară Concordia sau SOS Satele Copiilor.

Fondurile strânse sunt dedicate finanţării de proiecte derulate în beneficiul persoanelor fără adăpost, sănătăţii, orfanilor, familiilor şi vârstnicilor aflaţi în suferinţă. Şi în anul 2019, voluntarii Bosch din Bucureşti au revenit la Giurgiu, unde, alături de Asociaţia Advice, desfăşurăm de mai mulţi ani proiecte de renovare a centrelor sociale, acestea fiind dotate cu mobilier şi electrocasnice, oferindu-le copiilor un spaţiu practic şi modern, asigurând toate dotările necesare desfăşurării activităţilor zilnice.

 

Bosch susţine comunităţile şi sprijină conservarea patrimoniului

Bosch colaborează cu diferite organizaţii caritabile pentru a sprijini familiile dezavantajate. Pentru al treilea an consecutiv, Bosch s-a implicat în cel mai amplu proiect de construcţie accelarată din Europa, Big Build, organizat de Asociaţia Habitat for Humanity România. În doar cinci zile, 53 de volutari din toate cele cinci entităţi Bosch din România au construit una din cele zece case pentru zece familii aflate în situaţii delicate. –

“Voluntariatul ne hrăneşte sufletul, este cea mai mare satisfacţie pe care putem să o primim oferind un ajutor necondiţionat. Ne întăreşte, uneşte şi solidifică echipele din cadrul companiei. Este impresionant şi de admirat evoluţia voluntarilor Bosch, ce pornesc de la a încerca iniţial o acţiune de voluntariat, apoi devin ambasadori ai responsabilităţii sociale, reuşind în cele din urma să atingă nivelul de cei mai implicaţi voluntari în strângerea de fonduri, la nivel personal, pentru proiectele în care se implică şi în care cred cu tot sufletul.”, a declarat Andrei Hüttner, voluntar şi coordonator de proiecte de CSR în cadrul Bosch România.

Bosch promovează perfomanţa prin inovaţie. În acest context, alături de voluntarii EfdeN din cadrul Universitaţii Tehnice de Construcţii şi Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”, departamentul Bosch Termotehnica a contribuit la dezvoltarea unui campus universitar modern şi sustenabil prin contrucţia unui REfresh Point în curtea Facultăţii de Inginerie a Instalaţiilor. Toate încasările generate sunt donate în contul unor burse pentru susţinerea studenţilor cu rezultate deosebite la învăţătură.

Eforturile susţinute sunt, pentru noi, expresia responsabilităţii sociale. Compania a continuat, şi în 2019, proiectele alături de Organizaţia Umanitară Concordia, iar voluntarii Bosch au oferit o mână de ajutor în înfrumuseţarea centrelor sociale Casa Elisabeth şi Casa Cristina.

Bosch rămâne implicată şi ancorată şi în conservarea şi transmiterea tradiţiilor româneşti către generaţiile viitoare.

Două exemple menite să întărească angajamentul companiei în această direcţie sunt proiectul de prezervare şi restaurare treptată a patrimoniului căii ferate înguste care leagă localităţile Agnita şi Sibiu şi iniţiativele de conservarea şi restaurare a patrimoniul arhitectural al bisericilor fortificate din Transilvania. Proiectele au fost desfăşurate de voluntarii Bosch în colaborare cu Asociaţia Prietenii Mocăniţei, respectiv Asociaţia Churchfortress e.V., lucrările de restaurare fiind realizate cu ajutorul sculelor electrice donate de către companie.

Bosch, partener de încredere al sistemului educaţional din România

Grupul Bosch acordă o atenţie deosebită sferei educaţionale şi crede cu tărie în puterea de transformare a educaţiei, promovând filosofia lifelong learning atât în interiorul companiei, cât şi în afara acesteia. În acest context, compania continuă să ofere sprijin financiar şi mentorat universităţilor şi tinerilor talentaţi, pasionaţi de domeniul ştiinţelor tehnolgice.

În vederea extinderii şi consolidării colaborării cu mediul academic din regiune, Fabrica Bosch din Blaj a proiectat şi donat Universităţii UMFST din Târgu Mureş un laborator care să asigure studenţilor cadrul adecvat pentru acumularea unui bagaj consistent de cunoştinţe în domeniul măsurătorilor şi statisticii, inaugurând şi un prim laborator amplasat în incinta Externsiei Alba Iulia a Universităţii Tehnice Cluj-Napoca. Aceasta din urmă a fost dotat cu un sistem de automatizare Computer Numerical Control, dar şi alte echipamente tehnice specifice ale căror valoare se ridică la 40.000 de euro.

Bosch deschide calea către o carieră solidă în industria auto pentru elevii din Cluj şi Blaj. Programul Şcoala Duală Bosch oferă deschidere către o calificare în specializări tehnice. Peste 200 de elevi interesaţi să descoperere tainele electronicii, electromecanicii, electricii sau mecanicii, dar şi cei curioşi de o meserie precum cea de sculer matriţer, mecanic în industrie şi utilaje de prelucrări mecanice, electrician constructor şi instalaţii în industrie s-au înrolat, în 2019, în programele de învăţământ dual derulate de Fabricile Bosch din Cluj şi Blaj în parteneriat cu liceele de profil din regiune.

În sfera activităţilor de mentorat, Bosch Service Solutions Timişoara s-a implicat,în ultimii trei ani, într-un proiect care sprijină dezvoltarea elevilor de liceu olimpici, denumit Youth Elite, iniţiat de Universitatea de Vest din Timişoara. Programul îşi propune să ofere consiliere, îndrumare în carieră şi să faciliteze diferite activităţi cu impact social. Totodată, Bosch a susţinut şapte studenţi de la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor prin oferirea de burse de studii cu o valoare totală de peste 7.000 de euro. Mai mult, prin oferirea de scule electrice Bosch şi activităţi de mentorat, Bosch România sprijină iniţiativa Level-Up – primul accelerator pentru meşterii antreprenori din Europa, lansată de Nod Makersparce.

Responsabilitate faţă de mediul înconjurător

Bosch contribuie la protejarea mediului înconjurător şi militează pentru eficienţa energetică prin producţie durabilă şi conservarea resurselor, dar şi prin acţiuni sustenabile, care reduc amprenta de carbon şi generează un impact pozitiv la nivelul comunităţilor locale. În 2019, responsabilitatea faţă de mediul înconjurător şi-a găsit ecoul în campanii de împădurire, acţiuni de ecologizare, reciclare şi reîmpădurire organizate în mai multe locaţii Bosch din ţară.

Campaniile de plantare derulate în parteneriat cu Asociaţii precum Beard Brothers, Act for Tommorow sau TerraMont Carpaţi au adus împreună peste 300 de voluntari Bosch din toate locaţiile prezente în România. Peste 21.000 de copaci au fost plantaţi în zonele Valea Drăganului, Poiana Horea din munţii Apuseni, dar şi în apropierea Bucureştiului. Adiţional implicării echipelor de voluntari Bosch, compania a susţinut activităţile şi prin donarea de materiale necesare. Tot în 2019, Bosch Service Solutions Timişoara a participat la un eveniment ecologic inedit: “Make it! Race it! Recycle it!. Cursa de bărci din materiale reciclate s-a desfăşurat pe malul Begăi, cu scopul de a atrage atenţia asupra posibilităţilor de reutilizare a deşeurilor, competitorii fiind reprezentaţi ai companiilor locale.

Împreună pentru şcolile care inspiră

Bosch inspiră prin acţiuni inovative. Peste 400 de angajaţi au ales să îşi doneze teambuilding-ul în folosul comunităţii. La iniţiativa angajaţilor Centrului de Inginerie Bosch din Cluj, 200 de voluntari Bosch au petrecut peste 3.300 de ore de lucru în renovarea, mobilarea şi utilarea a două şcoli din localitatea Romos, judeţul Hunedoara. Acţiunea a fost derulată alături de Asociaţia Act for Tommorow. Alte exemple în acest sens sunt activităţile de renovare a unor săli de clasă din localităţile Valea Mare, judeţul Bistriţa Năsăud şi Rimetea, judeţul Alba.

Responsabilitatea socială, atribuit definitoriu al Grupului Bosch

La nivel global, Bosch promovează o tradiţie îndelungată de sustenabilitate şi spirit civic, în acord cu viziunea fondatorului companiei, Robert Bosch.

Valorile companiei reflectă modul în care aceasta îşi desfăşoară activitatea: etica profesională în relaţia cu partenerii de afaceri, investitorii, angajaţii şi societatea. Bosch apreciază şi încurajează diversitatea şi o consideră esenţială pentru succesul companiei, concentrându-şi acţiunile pe rezultate şi creând, totodată, o bază solidă pentru iniţiativele sale sociale, având în vedere aportul pe care acţiunile companiei îl aduce atât societăţii, cât şi mediului înconjurător.

 

CITEȘTE ȘI:

230.000 de angajaţi din industria auto sunt solidari în lupta împotriva Covid-19

Continental a investit, anul trecut, 200 mil. euro în operaţiunile din România

PwC: 25% dintre companiile din industria auto anticipează o reducere a veniturilor de până la 20%

 

Adaugati comentariu