Ce ravagii va face taxa lui Trump

În cazul în care companiile vor transfera integral cumpărătorilor taxa de 25%, impusă de preşedintele Donald Trump, maşinilor de import, vânzările anuale ar scădea cu aproximativ 2 milioane de unităţi, adică peste 10% din livrările de pe piaţa auto americană.
trump

Prognozele companiei de consultanţă LMC Automotive arată, totuşi, că producătorii auto vor suporta cel puţin jumătate din costul impozitului aplicat autovehiculelor importate.

„În cazul în care companiile vor transfera consumatorilor întregul cost de 25%, vânzările anuale ar scădea cu aproximativ 2 milioane de unităţi, adică peste 10% din livrările de pe piaţa americană”, a afirmat Jeff Schuster, vicepreşedinte LMC Automotive.

Ordinul dat, luna trecută, de preşedintele Donald Trump privind demararea unei investigaţii asupra importurilor auto, menită a impune posibile sancţiuni comerciale pe motiv de securitate naţională, a surprins publicul şi a atras rapid critici din partea constructorilor de vehicule, dealerilor auto şi parlamentarilor republicani.

O serie de analişti îl consideră o tactică de negociere pentru a impune presiuni asupra Canadei, Mexicului şi Uniunii Europene în materie de acorduri comerciale.

Însă indiferent de motivele din spatele acestei decizii, Jeff Schuster este de părere că ameninţarea cu noi taxe trebuie luată în serios, ţinând cont de faptul că deja SUA taxează suplimentar importurile de oţel şi aluminiu.

„Dacă Donald Trump va reuşi să impună taxa de 25%, consumatorii americani ar reacţiona probabil în trei moduri. Unii s-ar îndrepta către piaţa de maşini second hand, în special a celor provenite din leasing. Alţii s-ar orienta către vehiculele produse pe piaţa internă, mai ieftine. Iar al treilea grup ar putea doar să amâne cumpărarea unei maşini noi, presupunând că taxele sunt rezultatul unei decizii politice de moment”, explică Jeff Schuster.

Trump a dispus investigarea importurilor auto în conformitate cu secţiunea 232 din „Actul de extindere a comerţului” din 1962, aceeaşi bază juridică folosită şi pentru a impune taxe pentru importurile de oţel şi aluminiu.

În timp ce industria siderurdică americană a fost aproape distrusă de supraproducţia globală şi de preţurile scăzute, piaţa auto se află într-o situaţie cu mult mai bună.

Este adevărat că, în comparaţie cu recordul de vânzări înregistrat în 2016, de 17,6 milioane de unităţi, livrările au scăzut anul trecut, însă LMC Automotive prognozează pentru acest an un volum de vânzări de 17,1 milioane maşini, cu un preţ mediu apropiat de vârful de luna trecută, de 33.000 dolari/vehicul.

 

 

Adaugati comentariu