Constructorul auto francez PSA îşi restrânge producţia în China

Constructorul auto francez PSA va scoate la vânzare participaţia de 50% la CAPSA, societatea mixtă înfiinţată în urmă cu opt ani împreună cu partenerul chinez Chongqing Changan Automotive, din cauza declinului vânzărilor, relatează Reuters.
psa

Măsura, determinată de declinul vânzărilor, survine anunţului făcut de Changan, potrivit căruia este în căutarea unui cumpărător pentru jumătatea sa din CAPSA, care produce maşini sub brandul DS al PSA. Preţul minim cerut de Changan pentru participaţia sa din societatea mixtă cu PSA este de 1,63 miliarde de yuani (232 milioane de dolari).

Constructorul auto francez PSA deţine brandurile DS, Peugeot, Citroen şi Opel.

Decizia PSA vine pe fondul problemelor cu care se confruntă producătorii globali în China, cea mai mare piaţă auto din lume, unde anul trecut s-a înregistrat primul declin al vânzărilor din anii 1990.

De asemenea, constructorul auto francez PSA intenţionează să reducă numărul locurilor de muncă şi să renunţe la două din cele patru fabrici de asamblare dintr-o societatea mixtă mai mare, înfiinţată cu un alt partener chinez, Dongfeng Group, care produce maşini Peugeot şi Citroen.

Un purtător de cuvânt al constructorului auto francez a precizat că grupul francez încă speră să producă maşini DS în China, iar „un nou plan strategic” va fi prezentat în următoarea perioadă.

Vânzările PSA pe piaţa chineză au scăzut anul trecut cu 32%, la 262.583 vehicule, în timp ce ţinta stabilită de companie în urmă cu câţiva ani era de un milion de maşini.

Recent, grupul francez a fuzionat cu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), entitatea rezultată urmând să urce pe locul 4 în topul celor mai mari constructori auto la nivel mondial, după Volkswagen, alianţa Renault – Nissan – Mitsubishi şi Toyota. Noua entitate va avea o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari şi vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule. Preşedintele FCA, John Elkann, şi directorul general al PSA, Carlos Tavares, îşi vor menţine poziţiile în entitatea combinată, care ar urma să realizeze economii anuale de costuri de 3,7 miliarde de euro.

 

CITEŞTE ŞI:

Harman România extinde centrul de dezvoltare auto din Bucureşti

Un Brexit fără acord va devasta industria auto britanică. Vezi motivele

Parteneriatul Michelin – Faurecia în domeniul celulelor de hidrogen a devenit operaţional

 

 

Adaugati comentariu