Un Brexit fără acord va devasta industria auto britanică. Vezi motivele

Industria auto britanică va fi devastată în cazul unui Brexit fără acord, din nerealizarea producţiei de vehicule urmând să piardă peste 40 de miliarde de lire sterline până în 2024, relatează cotidianul The Guardian.
industria auto britanică

Calculele se bazează pe estimarea constructorilor auto că, în următorii cinci ani, nu vor mai putea fi asamblate aproximativ 1,5 milioane de autoturisme, în condiţiile în care industria ar trebui să revină la regulile Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC).

Societatea naţională a producătorilor şi comercianţilor de autovehicule (The Society of Motor Manufacturers & Traders – SMMT) a avertizat că vor mai trebui suportate şi tarife suplimentare, în valoare de 3,2 miliarde lire sterline, echivalentul cu 90% din bugetul de cercetare şi dezvoltare al industriei auto britanice.

Potrivit SMMT, combinaţia dintre cererea în scădere şi mutarea producţiei în afara ţării de către marii constructori auto implică o scădere anuală a numărului de maşini asamblate în Regatul Unit de la 1,3 milioane de maşini în prezent, la 1 milion unităţi după declanşarea Brexitului fără acord. Înainte de referendumul din 2016, producţia auto britanică a atins, un maxim de 1,7 milioane de vehicule. La acea dată, se estima că, până în 2020, vor fi asamblate anual aproximativ 2 milioane de autoturisme.

În industria auto din Marea Britanie sunt angajate 168.000 de persoane, ale căror salarii sunt mai mari cu 20% comparativ cu salariul mediu la nivel naţional.

Industria auto britanică a făcut o campanie constantă împotriva Brexit-ului, argumentând că orice întârzieri la frontiere – cu atât mai puţin tarifele – vor mări costurile de producţie.

Luna trecută, Jaguar Land Rover, Toyota şi BMW şi-au închis liniile de producţie pentru a evita perturbările din timpul ieşirii Marii Britanii din UE.

Brexit-ul a fost amânat pentru a treia oară, la 31 ianuarie 2020, un nou acord comercial cu Uniunea Europeană urmând a fi încheiat până la finele anului viitor.

 

CITEŞTE ŞI:

Parteneriatul Michelin – Faurecia în domeniul celulelor de hidrogen a devenit operaţional

În Formula E, Schaeffler şi Audi merg mai departe împreună

Înţelegeri anticoncurenţiale. Marii constructori auto germani, amendaţi cu 100 mil. euro

 

Adaugati comentariu