Continental: Inteligenţa artificială va simplifica variantele de transport

Continental îşi va completa până în anul 2021 echipa globală de experţi în domeniul AI - Inteligenţa Artificială, de la aproximativ 400 la 700 de membri, a anunţat compania în cadrul primei ediţii internaţionale a evenimentului AIR Days, desfăşurat în perioada 7 - 9 noiembrie 2018.

În cadrul evenimentului, aproape 200 de experţi de la Continental din domeniile inteligenţă artificială şi robotică au schimbat impresii şi opinii cu privire la dezvoltarea actuală a cercetării în acest domeniu.

AIR Days (acronimul AIR, de la Artificial Intelligence and Robotics) face parte din strategia de consolidare a Continental ca şi companie cu profil tehnologic, în cadrul căreia, în fiecare domeniu se utilizează inteligenţă artificială.

„Continental se transformă într-o companie de tip ‚AI empowered company‘. Pe partea de produse utilizăm inteligenţa artificială în vederea automatizării tematicilor de mobilitate. AI ne va uşura variantele de transport înspre şi de la locul de muncă, precum şi călătoriile. În cadrul automatizării proceselor, inteligenţa artificială va face mai uşoară munca angajaţilor noştri. Sarcinile monotone se automatizează în continuare şi informaţiile relevante dintr-o cantitate mare de date devin mai accesibile”, a explicat Demetrio Aiello, şeful departamentului de cercetare pentru Inteligenţă artificială şi Robotică din cadrul Continental.

Diverse aplicaţii pentru procesele de producţie

Experţii estimează că cel mai vizibil progres cu ajutorul inteligenţei artificiale va fi lansat în domeniul sistemelor de asistenţă la condus. Cu ajutorul AI, sistemele autovehiculelor pot detecta cu un grad mult mai ridicat de precizie pietonii, bicicliştii, precum şi intenţiile acestora. Acest fapt va reduce posibilele alarme nejustificate, crescând gradul de utilizare a sistemelor respective. Funcţiile unui sistem de acest tip pot detecta prezenţa unui pieton chiar dacă acesta este în mare măsură mascat de un autovehicul de marfă parcat.

De asemenea, sistemul va detecta din timp dacă un pieton este atent la trafic sau la smartphone-ul său. Aceşti algoritmi vor fi integraţi în diverse aplicaţii, cum ar fi, sistemele automatizate ale automobilului, sistemele de asistenţă pentru şofer, asistentul pentru virare şi multe altele.

În cele din urmă, strategiile de rulare pentru creşterea autonomiei la condus, având la bază inteligenţa artificială, reprezintă o etapă importantă pentru generaţiile viitoare de automobile electrice, pentru a elibera şoferii de aşa-numita „teamă de autonomie”.

Colaborare cu institutele de cercetare internaţionale

Un punct de atracţie al evenimentului AIR Days din cadrul Continental a constat în prezentările invitaţilor de la institutele de cercetare Oxford, Berkeley şi DFKI (Centrul german de cercetare pentru inteligenţă artificială), care colaborează cu Continental. Participanţii au discutat cu referenţii despre noile posibilităţi de optimizare a reţelelor neuronale sau despre perfecţionarea continuă a roboţilor mobili.

„Experienţa noastră, ca urmare a colaborării cu diferite institute de cercetare internaţionale, demonstrează clar următorul fapt: corelarea informaţiilor, mai ales în domeniul cercetării cu privire la inteligenţa artificială, dă rezultate imediate. Vom dezvolta şi în viitor aceste reţele de cercetare. Simpla utilizare în parteneriat a datelor existente din procesul de dezvoltare a producţiei şi din producţia în sine ne permite accesul mai rapid la sisteme AI deja validate, în vederea obţinerii unor produse mai sigure şi a unor procese mai eficiente”, descrie Aiello avantajele parteneriatelor.

Cercetarea în cadrul Continental

În vederea coordonării diferitelor activităţi de cercetare cu privire la inteligenţa artificială, Continental a înfiinţat în 2015 un departament central de dezvoltare preliminară pentru tematici AI. Compania cooperează în acest scop cu NVIDIA, Baidu şi numeroase institute de cercetare, cum ar fi Universitatea Oxford, departamentul Berkeley DeepDrive (BDD) de la University of California, Universitatea Tehnică Darmstadt, DFKI şi Indian Institute of Technology Madras (India).

În luna mai din 2018, unitatea comercială Sisteme de asistenţă la condus, din cadrul Continental, a deschis la Budapesta (Ungaria) un centru de competenţe pentru Deep Machine Learning. La nivel mondial, societatea angajează în prezent aproximativ 400 de experţi cu know-how în inteligenţă artificială şi caută ingineri talentaţi pentru dezvoltarea producţiei şi a proceselor legate de inteligenţa artificială.

 

 

Adaugati comentariu