Exporturile industriei auto, 32 mld. euro în 2018

Exporturile FOB de maşini şi echipamente pentru transport au însumat, în 2018, 32,1 miliarde de euro, în creştere cu 10,4% comparativ cu anul precedent, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
taxe vamale

Din valoarea totală a exporturilor de maşini şi echipamente pentru transport, 25,9 miliarde de euro au fost obţinute în relaţia cu Uniunea Europeană, o valoare mai mare cu 12,2% comparativ cu rezultatul înregistrat în 2017.
Conform INS, acest tip de exporturi a avut o pondere de 47,3% în total, menţinându-se în continuare la cel mai ridicat nivel dintre toate grupele de produse.

În acelaşi timp, importurile CIF de maşini şi echipamente pentru transport au însumat, anul trecut, aproximativ 31,45 miliarde de euro, în creştere cu 11,2% faţă de perioada similară din 2017. Din această valoare, 24,9 de miliarde de euro au fost bunuri importate din Uniunea Europeană, în creştere cu 11,8% comparativ cu anul precedent.

Datele Statisticii arată că importurile realizate de industria producătoare de mijloace de transport au avut o pondere de 38% în totalul importurilor naţionale.

În aceste condiţii, pe grupa de produse „maşini şi echipamente pentru transport”, România a înregistrat un excedent al balanţei comerciale de 618 de milioane de euro.

Potrivit INS, la finalul lui 2017, industria auto exportase bunuri în valoare de 29 de miliarde de euro, ponderea în total fiind de 46,4%. Cel mai mare exportator din domeniu este Dacia-Renault, care a realizat, în 2017, aproximativ 25% din exporturile naţionale.
Pe de altă parte, importurile industriei auto au însumat, în 2017, 28 de miliarde de euro, reprezentand 37,3% din total.

La nivelul întregii economii, în 2018, exporturile FOB au însumat 67,7 miliarde de euro, iar importurile CIF, 82,9 miliarde de euro. Astfel, deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a fost, anul trecut, de 15,1 miliarde de euro, mai mare cu 2,2 miliarde de euro decât cel înregistrat în 2017.

Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.

Adaugati comentariu