Ford renunţă la producţia de autoturisme din Rusia

Constructorul auto american, Ford, a reiterat că va închide până la sfârşitul lunii iunie toate unităţile din Rusia în care produce automobile, din cauza rezultatelor sub aşteptări ale subsidiarei sale ruse, Ford Sollers.
ford

Societatea mixtă Ford Sollers, care produce şapte modele în trei fabrici a fost înfiinţată în 2011. Astfel, Focus şi Mondeo erau produse la Vsevolozhsk, Explorer, Kuga şi unele modele Transit la Elabuga (în Tatarstan), iar Fiesta şi EcoSport în Naberezhnye Chelny, tot în Tatarstan.

Anunţul iniţial a fost făcut în luna martie, când compania a declarat că se retrage de pe piaţa auto rusă şi închide cele două mari uzine din ţară (Vsevolozhsk, de lângă Sankt Petersburg, şi Naberezhnye Chelny, din Tatarstan), din cauza performanţelor sub aşteptări din ultimii ani.

La Elabuga va fi închisă unitatea care produce motoare şi va rămâne deschisă uzina unde se fabrică vehiculele comerciale Transit.

Fabricile din Rusia ale constructorului american au o capacitate totală de producţie de 360.000 de vehicule pe an.

„Suntem deschişi să discutăm potenţiale vânzări către alte companii. Câteva companii şi-au exprimat interesul. Decizia reprezintă un pas important spre obiectivul Ford de a-şi îmbunătăţi profitabilitatea şi a avea o afacere mai competitivă pentru acţionarii noştri. Noua structură Ford Sollers sprijină modificarea strategiei Ford pe plan global, de extindere pe segmentul vehiculelor comerciale şi pe acele pieţe care oferă profituri mai bune la capitalul investit”, a afirmat Steven Armstrong, şeful subsidiarei Ford din Europa.

Restructurarea va presupune „costuri excepţionale înainte de taxe de aproximativ 450-550 de milioane de dolari”. Acestea fac parte din costurile de 11 miliarde de dolari anunţate anterior pentru restructurarea operaţiunilor din regiunile neprofitabile, a menţionat producătorul auto american.

Ford a confirmat că va închide anul viitor o fabrică din Bridgend, Marea Britanie, din cauza scăderii cererii, fiind ameninţate 1.700 de locuri de muncă.

În urmă cu trei ani, Ford s-a retras din Japonia şi Indonezia, pentru a-şi reduce pierderile.

Ieşirea Ford de pe piaţa rusă vine la patru ani după retragerea rivalei americane General Motors.

Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume, inclusiv în Romţnia, la Craiova.

 

CITEŞTE ŞI:

Cum va arăta uzina inteligentă BMW din Mexic

Continental Anvelope Timişoara creează un spaţiu verde de 21.000 mp

Intel şi Volkswagen pun bazele unei companii de taxiuri autonome

 

 

Adaugati comentariu