Fuziunea Fiat Chrysler – PSA formează al 4-lea producător auto mondial

Entitatea rezultată prin fuziunea dintre compania Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupul PSA (Peugeot, Citroen şi Opel) va urca pe locul 4 în topul celor mai mari constructori auto la nivel mondial, după Volkswagen, alianţa Renault - Nissan - Mitsubishi şi Toyota.
fiat chrysler

Acordul privind fuziunea a fost aprobat de Consiliile de Administraţie ale celor două companii.

Noua entitate va avea o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari şi vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule.

„Noua companie va fi deţinută în proporţie de 50% de acţionarii PSA şi 50% de acţionarii FCA. Va putea împărţi costurile privind dezvoltarea vehiculelor electrice şi autonome, va putea împărţi tehnologia şi va economisi bani, având o putere de cumpărare mai mare.”, se arată în comunicatul comun al celor doi producători auto.

Preşedintele FCA, John Elkann, şi directorul general al PSA, Carlos Tavares, îşi vor menţine poziţiile în entitatea combinată, care ar urma să realizeze economii anuale de costuri de 3,7 miliarde de euro (4,1 miliarde de dolari).

Grupul apărut în urma fuziunii dintre PSA şi FCA va fi înregistrat în Olanda, va fi listat la bursele din Paris, New York şi Milano şi va avea sedii în Franţa, Italia şi SUA.

Îngrijorări guvernamentale şi sindicale?

„Fuziunea dintre grupul PSA şi compania italo-americană Fiat Chrysler Automobiles (FCA) este o veste bună pentru Franţa şi Europa, a afirmat ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire, care a avertizat că va fi cu ochii pe
posibilele reduceri de locuri de muncă, transmite Reuters.

Acesta nu a confirmat dacă statul francez va păstra un loc în Consiliul de Administraţie al entităţii rezultate în urma fuziunii.

La rândul său, premierul italian Giuseppe Conte a declarat că entitatea rezultată în urma fuziunii dintre PSA şi Fiat Chrysler va trebui să păstreze locurile de luncă şi fabricile din Italia.

Totodată a, cel mai mare sindicat din Germania, IG Metall, a dat asigurări că angajaţii Opel sunt bine protejaţi în perspectiva fuziunii dintre PSA şi Fiat Chrysler. Speculaţiile privind consecinţele negative pentru angajaţii Opel „sunt contraproductive şi produc daune”, iar acordul colectiv de muncă încheiat în 2018 face imposibile concedierile până în 2023, a afirmat un oficial al IG Metall, Joerg Koehlinger.

 

CITEŞTE ŞI:

Brose deschide o fabrică de componente în Serbia. Ce „aventuri” a avut în România

Volkswagen va produce 1 milion de maşini electrice până la finalul lui 2022

Bosch dezvoltă programe educaţionale dedicate studenţilor şi elevilor pasionaţi de tehnologie

 

Adaugati comentariu