Brose deschide o fabrică de componente în Serbia. Ce „aventuri” a avut în România

Producătorul german de componente auto Brose intenţionează să investească 180 de milioane de euro în construcţia unei fabrici la Pancevo, în nordul Serbiei, a anunţat guvernul de la Belgrad.
brose

Totodată, pentru Serbia, compania are în plan şi înfiinţarea unui centru de cercetare şi dezvoltare (R&D).

„Compania va deschide o fabrică de motoare electrice pentru controlere, în care vor activa 1.100 de angajaţi, dintre care 460 vor fi ingineri cu înaltă calificare”, a declarat preşedintele sârb, Aleksandar Vucic, într-un fişier video postat pe site-ul agenţiei de ştiri Tanjug.

Salariul mediu net în fabrica Brose va fi de aproximativ 1.700 de euro, a adăugat Aleksandar Vucic, după semnarea acordului între reprezentanţii Brose şi cei ai Ministerului sârb al Economiei.

Brose, cu sediul central la Coburg, activează în producerea de motoare electronice, precum şi în fabricarea sistemele de uşi şi scaune.

Compania, o afacere de familie înfiinţată în 1908, are 26.000 de angajaţi care lucrează în 63 de locaţii din 23 de ţări.

În Europa, fabricile sunt amplasate la Bamberg, Berlin, Bremen, Hallstadt, Ingolstadt, Meerane, München, Oldenburg, Rastatt, Sindelfingen, Weil im Schönbuch, Wolfsburg, Wuppertal, Würzburg (toate în Germany), Ghent (Belgia), Paris (Franţa), Coventry (Marea Britanie), Melfi, Turin (ambele în Italy), Tondela (Portugalia), Tolyatti (Rusia), Goteborg (Suedia), Bratislava, Prievidza (ambele în Slovacia), Santa Margarida de Montbui (Spania), Kopřivnice, Rožnov pod Radhoštěm (ambele în Cehia ), Kecskemét (Hungafia), Istanbul (Turcia).

Brose furnizează componente auto la peste 80 de constructori auto şi alţi furnizori din domeniu. Este liderul european pe segmentul sistemelor de ajustare a scaunelor auto. Potrivit reprezentanţilor companiei, la nivel mondial, unul din două vehicule sunt echipate cu cel puţin un produs Brose.

Episodul „România”

Producătorul german a renunţat, în 2007, la o investiţie de 15 milioane de euro în construcţia unei fabrici la Arad, specializată în sisteme de închidere pentru geamuri. Potrivit presei de la acea dată, nemţii au decis, însă, să construiasca uzina în Slovacia, pentru că autorităţile locale arădene nu le-au asigurat o suprafaţă suficientă de teren pentru derularea proiectului.

Primăria municipiului Arad a pus la dispoziţia companiei germane un teren în Zona Industrială Arad Sud, deşi acesta era revendicat de foştii proprietari în instanţă.

Proiectul Brose era definitivat până la nivelul delimitării parcelelor, realizării proiectelor de fabrici, fiind date chiar şi nume straduţelor din complex. Compania dorea atât de mult să investeasă la Arad, încît şi-a arătat disponibilitatea să renunţe chiar la unele facilităţi.

 

CITEŞTE ŞI:

Volkswagen va produce 1 milion de maşini electrice până la finalul lui 2022

Bosch dezvoltă programe educaţionale dedicate studenţilor şi elevilor pasionaţi de tehnologie

Autoliv, afectat de scăderea producţiei auto globale

 

Adaugati comentariu