Industria auto germană şi Guvernul de la Berlin acordă subvenţii comune pentru maşini electrice
Acordul dintre guvern şi industria automobilelor a fost încheiat în urma unui „Summit auto”, menit să favorizeze producţia în masă a unui transport mai curat.
Conform acordului, subvenţiile pentru consumatori pentru maşinile electrice care au valoare mai mică de 40.000 euro vor creşte la 6.000 euro, de la 4.000 euro în prezent. Cumpărătorilor de vehicule hibride din această gamă de preţuri li se va acorda o subvenţie de 4.500 euro, în creştere de la 3.000 euro.
Pentru maşinile electrice de peste 40.000 de euro, va exista o creştere a subvenţiei cu 25%, iar orice maşină cu un preţ de peste 60.000 de euro nu va fi inclusă de program.
Industria şi guvernul vor împărţi uniform costurile subvenţiilor. Acestea vor fi extinse şi de la sfârşitul anului 2020 până la sfinalul lui 2025.
Cancelarul Angela Merkel a declarat, recent, că guvernul de la Berlin va investi 3,5 miliarde de euro pentru a creşte numărul staţiilor de încărcare a maşinilor electrice. Ţinta este de 50.000 de staţii de încărcare accesibile publicului la nivel naţional până în 2022, comparativ cu 21.000 de unităţi în prezent. Cu toate acestea, cifră este departe cu mult de cele 1 milion de puncte de încărcare pe care Angela Merkel le doreşte instalate în toată ţara până în 2030.
Anunţul privind creşterea subvenţiilor a fost făcut chiar în ziua în care Volkswagen a început producţia de masă a modelulului său electric, ID.3.
CITEŞTE ŞI:
VW începe producţia de masă a modelului electric ID.3
Începând cu 2021, constructorul auto german intenţionează să construiască doar maşini electrice la fabrica sa Zwickau, unde preconizează să producă aproximativ 330.000 de vehicule „verzi” în fiecare an.
În România, în cadrul Programului Rabla Plus, se acordă un ecotichet de 45.000 lei (aproximativ 9.500 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau
20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid plug-in cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de
50 g/km (maximum 70 g CO2/km conform standardului WLTP).Pe lângă problema subvenţiei, cele două părţi au discutat modalităţi de extindere a infrastructurii pentru maşinile electrice.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:
Schaeffler România susţine elevii care aspiră spre excelenţă
Continental Sibiu se pregăteşte pentru recepţia a două noi clădiri
Odelo Farba a inaugurat fabrica de faruri din Bulgaria. Produce pentru Mercedes-Benz