Grupul PSA renunţă la două fabrici din China

Constructorul auto francez PSA şi partenerul său Dongfeng Motor Corp au decis închiderea a două dintre cele patru fabrici din China unde produc împreună vehicule, măsura urmând să afecteze 4.000 de locuri de muncă, relatează Reuters.
psa

Societatea mixtă a celor doi producători auto – Dongfeng Peugeot Citroen Automobiles (DPCA), cu sediul în Wuhan, în centrul Chinei, îşi va înjumătăţi numărul de angajaţi.

Conform unor surse citate de Reuters, grupul francez ameninţase că va renunţa la parteneriatul de 27 de ani cu Dongfeng, care deţine 12,2% din PSA, sau chiar va ieşi de pe piaţa chineză. „Suntem foarte aproape de o retragere din China. Situaţia este într-adevăr serioasă”, a precizat sursa, apropiată de Board-ul PSA.

Vânzările PSA în China au scăzut la 251.700 vehicule anul trecut, de la nivelul ridicat din 2014 de 731.000 unităţi.

DPCA va închide fabrica Wuhan 1 iar producţia va fi transferată la unitatea Wuhan 3. Numărul de angajaţi va fi redus de la 8.000 la 5.500 până la finalul lui 2019 şi la 4.000 în următorii trei ani, după vânzarea unităţii Wuhan 2.

În China – cea mai mare piaţă auto din lume – PSA nu a reuşit să-şi majoreze vânzările pentru că nu a adus îmbunătăţiri modelelor oferite clienţilor şi nu a lansat SUV-uri – preferate de chinezi.

În primul semestru din acest an, vânzările PSA au scăzut cu 60% în Asia, ceea ce a dus la un grad redus de utilizare a facilităţilor de producţie din China.

Piaţa auto chineză a înregistrat în iunie o scădere a vânzărilor de 9,6%, aceasta fiind a 12-a lună consecutivă de declin, după un recul de 16,4% în mai şi de 14,6% în aprilie, arată cele mai recente date publicate de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).

Grupul auto francez PSA a raportat o scădere cu 12,8% a vânzărilor globale în primul semestru din 2019, pe fondul reducerii cererii pe pieţele emergente pentru brandurile sale Peugeot, Citroen, DS, Opel şi Vauxhall.

În primele şase luni din acest an, vânzările au coborât la 1,9 milioane de vehicule, de la 2,18 milioane de unităţi în perioada similară din 2018, a anunţat luni PSA. În Europa, cea mai mare piaţă a PSA, livrările au urcat cu 0,3%, stimulate de succesul Opel.

„În pofida declinului înregistrat pe pieţele auto globale în primul semestru din 2019, echipele noastre comerciale au reuşit să majoreze cotele de piaţă în unele ţări, în special în Europa şi Africa”, a afirmat directorul general Carlos Tavares.

Cea mai semnificativă scădere a vânzărilor PSA, de 60,6%, s-a înregistrat în China, unde grupul are două societăţi mixte cu producătorii auto Dongfeng şi Changan. Şi în America de Sud livrările au înregistrat un declin de 29,3%, în timp ce în Orientul Mijlociu şi Africa acesta a fost de 68,4%.

 

CITEŞTE ŞI:

Nokian Heavy Tyres achiziționează compania finlandeză Levypyörä Oy

Leoni pregăteşte vânzarea diviziei de cabluri şi fire

Schaeffler România are o echipă de 5.000 de angajaţi

 

 

Adaugati comentariu