Grupul francez PSA și-a anunțat planul pentru următorii 5 ani. La fel ca și ceilalți producători de mașini, și ei vor lansa mașini electrice menite să le crească substanțial profitul.
Specialiștii grupului Peugeot – Citroen au ales calea firească de a se adapta la cerințele pieței. Iar cum piața autovehiculelor electrice este în plină expansiune, ei speră ca modelele electrice pe care le vor lansa în următorii 5 ani să le crească profitul cu 25%, din care 10% numai până în 2018.
Pentru a obține aceste rezultate, PSA a recurs la un plan elaborat, numit ”Back in the Race”. El va urmări scăderea costurilor de producție, implicarea activă în servicii de leasing și comercializare de mașini de ocazie. Totuși, cel mai important țel pe care și-l propune programul este lansarea ”unei mașini noi, pentru fiecare regiune strategică, pentru fiecare marcă a grupului, în fiecare an”.
În următorii 5 ani, grupul PSA va scoate pe piață 7 hibrizi plug-in și 4 vehicule electrice, simultan cu continuarea dezvoltării tehnologiei de conectare a vehiculelor și de rulare autonomă. Acestea fac parte din totalul de 26 de mașini și 8 vehicule comerciale ușoare pe care grupul francez le va lansa în următorii 5 ani.
A paria pe motoarele electrice se dovedește din ce în ce mai sigur, dacă privim cifrele de vânzări puse la dispoziție de producători. Pionierul motoarelor hibride, Toyota, a reușit să-și crească vânzările de mașini cu tehnologie electrică cu 38% în primul trimestru al anului, acestea totalizând 30% din totalul vânzărilor de autovehicule ale japonezilor. Dincolo de asta, trendul pornit din Norvegia, al cărei guvern își propune să înmatriculeze exclusiv mașini electrice până în 2025, se extinde spre Europa de Vest unde, de exemplu, Lexus a vândut mașini hibride în proporție de 95% din totalul de autovehicule comercializate în primul trimestru al anului.