Industria auto chineză a revenit pe profit la finalul lunii august

Industria auto chineză a revenit pe profit în primele opt luni ale anului, pe măsură ce piața auto și-a menținut ritmul de redresare, potrivit Asociației Chineze a Producători de automobile, care citează datele Biroul Național de Statistică.
industria auto chineză

Profiturile din sectorul producției auto au crescut cu 1,5%, la 308,48 miliarde de yuani (aproximativ 45,3 miliarde de dolari) în perioada ianuarie – august, ceea ce reprezintă îmbunătățire față de scăderea de 5,9% înregistrată în perioada ianuarie-iulie.

Profiturile din industria auto chineză au reprezentat 8,3% din totalul înregistrat de companiile industriale chineze cu venituri anuale de peste 20 de milioane de yuani.

Veniturile din afacerile industriei auto s-au ridicat la 4,79 trilioane de yuani, în scădere cu 1,8% față față de perioada similară a anului trecut și cu 2,6 puncte procentuale față de perioada ianuarie-iulie.

Piața auto din China, care a fost puternic afectată de epidemia COVID-19, a început să se redreseze în aprilie, datorită cererii mari și a politicilor guvernamentale de susținere.

Bază de export pentru producătorii europeni

Creșterea industriei auto chineze este de așteptat să se consolideze în perioada următoare, în condițiile în care producătorii de automobile, precum BMW, o consideră acum o bază de producție pentru exporturi.

„Dacă te uiți astăzi, este normal să ai o fabrică auto în Africa de Sud, India sau Mexic pentru exporturi. Nu este normal să ai o fabrică în China pentru exporturi”, a declarat președintele și CEO-ul BMW Group China, Jochen Goller, la deschidere ziua spectacolului auto de la Beijing sâmbătă.

Goller a declarat că situația se va schimba, deoarece producătorii de automobile, inclusiv BMW, fac din China o bază de producție pentru piețele de peste mări.

De exemplu, SUV-ul electric iX3 este produs numai la fabrica din Shenyang, provincia Liaoning, primele exporturi urmînd să aibă loc în luna martie 2021, a anunțat președintele și CEO-ul BMW Group China, Jochen Goller.

BMW colaborează și cu Great Wall Motors din China pentru a produce vehicule electrice marca Mini în provincia Jiangsu, inclusiv pentru piețele globale.

„Nu cred în decuplare. Lumea va deveni și mai apropiată”, a spus Jochen Goller.

Pe de altă parte, furnizorii de componente auto au ales China ca bază de producție globală mai repede decât producătorii de automobile. BMW are aproximativ 400 de furnizori în China, care produc piese auto pentru fabricile din Shenyang, dar și pentru uzine din alte țări.

China este cea mai mare piață pentru BMW din lume. În prima jumătate a anului, constructorul auto a vândut 329.609 vehicule pe piața chineză, livrările din trimestrul II urcând cu 17% față de perioada similară a anului trecut.

În ultimii doi ani, BMW a lansat 40 de modele în China, iar alte 17 vor fi lansate anul acesta, a conchis oficialul grupului.

 

CITEȘTE ȘI:

ACAROM şi-a desemnat noua conducere. Christophe Dridi, noul președinte

Germania deschide primul proces în scandalul „Dieselgate”

Volkswagen investește 15 miliarde de euro în producția de vehicule electrice din China

 

 

Adaugati comentariu