Industria auto din Europa se confruntă cu spectrul unor amenzi uriaşe

Pentru industria auto din Europa, 2020 va fi un alt an extrem de competitiv, iar, în plus, constructorii de autovehicule se vor confrunta şi cu noile reguli privind emisiile de CO2, care au intrat în vigoare de la 1 ianuarie.
industrie auto

Potrivit unei analize realizate de compania de consultanţă şi analiză de date, GlobalData, actorii din industrie vor
încerca să menţină o expunere cât mai scăzută la amenzi ridicate.

Din 2021, dar în trepte începând cu 2020, ţinta medie de emisii pentru autoturismele noi din întreaga Uniune
Europeană va fi de 95 g CO2/km. Nivelul actual este estimat la 120 g CO2/km, ceea ce face ca obiectivul
stabilit de Bruxelles să fie o provocare serioasă pentru industria auto.

În 2020, obiectivul va fi aplicat pentru 95% dintre maşinile noi vândute ale fiecărui producător. Începând cu
2021, emisiile medii ale tuturor automobilelor noi înmatriculate vor trebui să fie sub ţinta stabilită de UE.

„Renunţarea la vehiculele pe motorină şi creşterea vânzărilor de crossovere şi SUV vor face ca obiectivul de reducere a emisiilor să fie mult mai dificil de atins”, arată David Leggett, analist la GlobalData.

Pe de altă parte, dacă emisiile medii de CO2 înregistrate de vehiculele vândute în UE ale unui producător depăşesc obiectivul într-un anumit an, constructorul trebuie să plătească o primă de emisii în exces pentru fiecare autoturism înmatriculat.

Amenda va fi de 95 euro pentru fiecare g CO2/km ce depăşeşte ţinta, ceea ce înseamnă că penalităţile ar putea ajunge rapid la miliarde de euro.

Estimările sugerează că amenzile din Europa pentru constructorii auto ar putea totaliza peste 30 miliarde euro pe baza actuală a vânzărilor.

„Producătorii se confruntă, în acest an, cu marea provocare de a-şi optimiza oferta de motoare şi vânzările de
automobile, pentru a evita sau a reduce amenzile UE. Având în vedere că cererea de maşini la nivel european este scăzută sau în scădere în 2020, respectarea noilor reguli UE privind emisiile CO2 va înrăutăţi condiţiile de pe piaţă pentru companiile de automobile din regiune şi va adăuga presiuni asupra nivelului lor global de competitivitate”, conchide David Leggett.

 

CITEŞTE ŞI:

Suzuki va produce în Ungaria doar automobile hibride

Bambus – materialul viitorului pentru autoturisme

Ford va produce baterii litiu-ion la fabrica din Valencia

 

Adaugati comentariu