Industria auto din Suedia se orientează către vehicule „verzi”
Guvernul din Suedia implementeazăstrategia de eliminare treptată a folosirii combustibililor fosili, iar începând cu 2020 vor creşte, în mod semnificativ, cu până la 40-50%, taxele plătite de proprietari în funcţie de nivelul emisiilor poluante.
De asemenea, producătorii pot plăti amenzi, în conformitate cu reglementările UE, dacă nu vor îndeplini obiectivele de diminuare a mediei emisiilor de carbon ale maşinilor fabricate.
De altfel, în parlamentul suedez există iniţiative care vizează interzicerea maşinilor cu combustibili fosili în anul 2025, ca parte a strategiei naţionale de eliminare totală a folosirii combustibililor fosili până în 2040.
Partidul de Stânga a înaintat o iniţiativă legislativă care are ca obiectiv interzicerea comercializării maşinilor care folosesc combustibili fosili după anul 2025 şi stoparea vânzării de combustibili fosili în 2035.
Parlamentarii partidului afirmă că îndeplinirea obiectivelor din strategia naţională de eliminare a combustibililor fosili nu se poate face fără măsuri imediate şi presiuni la nivelul industriei auto şi al sectorului de transport. Partidul de Stânga cere guvernului să prezinte pînă în 2022, un plan concret de reconversie a maşinilor deja în circulaţie şi de interzicere a vânzărilor de noi autovehicole cu motoare acţionate de combustibili fosili.
Se aşteaptă ca la nivel UE, în anul 2020 să intre pe piaţă peste 200 de noi modele de maşini electrice şi hibride, grupurile Volvo şi Volkswagen (inclusiv Audi, Skoda şi Seat) fiind cele care acordă cea mai mare prioritate acestei modificări structurale a producţiei lor.
În acest context, se consideră că vânzările de maşini Volvo şi Volkswagen vor fi dominate de modele electrice şi hibride (peste 50%), după anul 2025.
CITEŞTE ŞI:
Delphi Technologies, prezentă în România, a fost preluată de BorgWarner
Luca de Meo va prelua în luna iulie conducerea executivă a Renault
Schaeffler dezvoltă şi produce componente cheie pentru pilele de combustie cu hidrogen