Industria auto germană primește un sprijin de 2 mld. euro pentru trecerea la mașini electrice

Industria auto germană va primi un sprijin guvernamental în valoare de două miliarde de euro pentru a face trecerea de la motoarele cu combustie la cele pentru mașini electrice şi la conducerea autonomă, transmite Reuters.
Industria auto germană

Conform programului stabilit de Ministerul Economiei, care va intra în vigoare în 2021, Guvernul de la Berlin intenţionează să acorde subvenţii jucătorilor cheie din industria auto germană, până în 2024. De asemenea, fondurile vor fi folosite pentru activităţi de cercetare dezvoltare pentru digitalizarea lanţurilor de aprovizionare, imprimare 3D, pregătirea angajaţilor şi folosirea în comun a datelor privind producţia.

Executivul intenţionează să acopere până la 60% din costurile pentru marile companii şi 80% pentru firmele mici şi mijlocii care realizează facilităţi de producţie prietenoase cu mediul.

„Trecerea la noile produse, în special pe segmentul de mașini electrice, necesită o ajustare a producţiei. Ciclurile de producţie inovative necesită facilităţi de producţie mai flexibile, iar presiunea costurilor este ridicată”, se arată în documentul Ministerului german al Economiei.

Programul de sprijin pentru industria auto germană face parte din planul de redresare al economiei , menit să atenueze impactul pandemiei de coronavirus (Covid-19).

Producătorii auto din cea mai mare economie europeană s-au confruntat în 2019 cu un an dificil, deoarece încetinirea PIB-ului a coincis cu tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice. În plus, temerile privind escaladarea tensiunilor comerciale globale au afectat încrederea în industrie.

Industria auto germană are nevoie de miliarde de euro pentru investiţii în extinderea reţelei de staţii de reîncărcare şi în energia regenerabilă, pentru a stimula cererea pentru mașini electrice, apreciază analiştii.

Statutul Germaniei de mare putere globală în domeniul manufacturier s-a construit în mare parte pe industria auto, însă, în ultima vreme, îngrijorările legate de poluare, intensificate de scandalul manipulării emisiilor poluante izbucnit în 2015 la Volkswagen, disputele comerciale şi încetinirea economică au afectat cererea pentru automobilele germane.

 

CITEȘTE ȘI:

Echipele Continental din România au contribuit la tehnologiile care echipează noul VW ID.3

Continental Anvelope Timişoara a produs anvelopa cu numărul 250 de milioane

”Undă verde” pentru crearea Stellantis, prin fuziunea Fiat Chrysler Automobiles şi PSA

 

 

 

Adaugati comentariu