Orașe, țări, autostrăzi: Bosch deschide calea pentru transportul cu emisii zero

În contextul cerințelor de reducere a emisiilor de CO2 până în 2030, Bosch speră să joace un rol în realizarea transportului cu zero emisii pentru toate clasele de autovehicule. În acest scop, compania dezvoltă o gamă de sisteme de propulsie eficiente, de la motoare cu combustie și modele electrice cu baterie până la celule de combustie.
bosch

Acțiunile climatice pentru transportul rutier necesită o ofensivă tehnologică largă. Autovehiculele comerciale, în special, au o gamă largă de cerințe în materie de soluții pentru sisteme de propulsie, deoarece nivelul emisiilor de CO2 diferă foarte mult în funcție de profilul de conducere, de sarcina utilă și de distanța de deplasare.

În timp ce autovehiculele ușoare tind să circule pe distanțe mai mici, de exemplu pe rutele de livrare din centrele orașelor, camioanele grele transportă mărfuri pe distanțe lungi.

Pentru a îndeplini cerințele UE, emisiile de CO2 trebuie reduse foarte mult până în 2030, atât la autovehiculele comerciale ușoare, cât și la camioanele grele.

Bosch speră să joace un rol în realizarea transportului cu zero emisii pentru toate clasele de autovehicule. În acest scop, compania dezvoltă o gamă de sisteme de propulsie eficiente, de la motoare cu combustie și modele electrice cu baterie până la celule de combustie.

Sisteme de propulsie Bosch pentru autovehicule comerciale

Silențios – sistemul de propulsie electric pentru autovehicule comerciale ușoare

Este greu să ne imaginăm străzile orașelor fără autovehicule de livrare, comercianți și alte întreprinderi mici, mai ales având în vedere cererea în continuă creștere de bunuri și servicii. Acesta este motivul pentru care societatea are nevoie de sisteme de propulsie inovatoare, care să exercite cât mai puțină presiune asupra rezidenților și mediului.

bosch

Soluțiile de propulsie eCityTruck Bosch permit conducerea cu un nivel redus de zgomot, cu emisii locale zero. Împreună, acestea formează un modul compact format din e-axle, care combină motorul electric, electronica de putere și transmisia într-o unitate compactă și un modul de propulsie electrică (fără transmisie). Ambele soluții sunt ușor de integrat și pot fi adaptate pentru autovehicule comerciale ușoare de până la 7,5 tone. În funcție de designul bateriei, acestea asigură o autonomie de până la 200 de kilometri, ceea ce înseamnă că majoritatea rutelor de livrare de mai puțin de 80 de kilometri pe zi sunt ușor de parcurs cu o singură încărcare.

„Cu soluțiile noastre modulare eCityTruck, facem sistemele de propulsie electrificate economice, compacte și eficiente”, spune Uwe Gackstatter, președintele diviziei Soluții pentru sisteme de propulsie Bosch.

În acest sens, Bosch pregătește furgonete electrice pentru piața de masă.

Putere a bateriei și pentru drumurile rurale – electrificare economică pentru camioanele de livrări regionale de la 7,5 la 26 de tone

Bosch promovează electrificarea autovehiculelor comerciale și în afara limitelor orașelor. De exemplu, compania oferă soluții pentru sistemele de propulsie eRegioTruck pentru camioane de greutate medie și mare, precum și pentru autobuze urbane și pentru distanțe lungi, precum și pentru cazuri speciale de utilizare. Conceptul sistemului de propulsie joacă un rol important în a face traficul regional pe o rază de aproximativ 250 de kilometri nu doar cât mai economic și eficient posibil, ci și mai silențios și cu zero emisii pe plan local. Această soluție de sistem include un motor electric, un invertor și o unitate de control a autovehiculului. În funcție de topologie, motorul electric compact poate fi oferit sub forma unei unități electrice separate în combinație cu o transmisie sau a unei componente active integrate într-o axă rigidă.

Parcurgerea distanțelor în mod eficient – soluții de propulsie Bosch pentru trasee lungi și încărcături grele

Datorită kilometrajului ridicat și a încărcăturii pe care o transportă, potențialul de reducere a emisiilor de CO2 la autovehiculele care circulă pe distanțe lungi este deosebit de mare. Bosch oferă soluția potrivită legată sistemele de propulsie pentru nevoile fiecărui client, indiferent unde se află în lume, fie că funcționează cu motorină, gaze naturale, baterie sau celule de combustie.

În plus, Bosch examinează în prezent problemele tehnice referitoare la utilizarea hidrogenului pentru motoarele cu combustie și analizează comercializarea acestei tehnologii. Tehnologiile motoarelor disponibile în prezent și arhitecturile existente ale autovehiculelor formează deja o bază solidă pentru dezvoltarea acestei abordări.

Soluții pentru sistemele de propulsie eDistanceTruck: cum vor putea parcurge în viitor camioanele cu o greutate de 40 de tone mai mult de o mie de kilometri în modul electric?

Cheia stă în soluțiile pentru sistemele de propulsie DistanceTruck oferite de Bosch. Acestea includ celulele de combustie, precum și unități hibride. Sistemul cu celule de combustie înregistrează puncte în special prin combinația sa de autonomie mare și perioade scurte de realimentare. Dacă hidrogenul utilizat provine din surse regenerabile, atunci funcționarea celulei de carburant este neutră din punct de vedere climatic.

Bosch oferă diverse soluții pentru sistemele mobile de celule de combustie care se adresează cerințelor clienților din întreaga lume: pachetul de celule de combustie ca nucleu de design, componentele individuale din submodule sau sistemul general pentru autovehicule comerciale.

Datorită designului compact, soluțiile sunt ușor de integrat în cadrul platformelor autovehiculelor existente. Bosch lucrează în prezent cu startup-ul Powercell pentru a dezvolta pachetul de celule de combustie și a-l pregăti pentru piață. Planul este ca fabricarea pe scară largă a pachetelor de celule de combustie să înceapă în 2022, iar în 2023 să fie lansat sistemul complet de celule de carburant – modulul de putere cu celule de combustie Bosch.

bosch

În plus, Bosch colaborează în prezent cu alte companii, ca parte a proiectului H2Haul finanțat de UE, pentru a construi o mică flotă de camioane cu celule de combustie și a le utiliza în trafic.

Componente Bosch pentru sisteme de propulsie cu gaze naturale: în regiunile cu infrastructură bine dezvoltată pentru stațiile de alimentare cu gaze naturale, sistemul de propulsie cu gaze naturale Bosch oferă o alternativă viabilă la carburanții convenționali pentru traficul pe distanțe lungi.

Comparativ cu carburanții lichizi, gazele naturale implică emisii mai mici de CO2 și particule și oferă avantaje în multe țări, în funcție de prețurile locale ale carburanților. Bosch are un portofoliu cuprinzător de tehnologie cu eficiență dovedită în materie de gaze naturale pentru mai multe tipuri de autovehicule.

Tehnologie diesel Bosch: motorul diesel este sistemul de propulsie dominant în sectorul autovehiculelor comerciale și va rămâne alegerea preferată pentru viitorul previzibil. Niciun alt motor cu combustie nu este utilizat într-o asemenea varietate de moduri. Avantajele sale includ eficiență ridicată și beneficiile economice asociate, precum și performanțele mari ale motorului.

Portofoliul diesel Bosch include componente pentru injecția și alimentarea cu carburant, gestionarea motorului și a aerului și tratarea gazelor de eșapament. De asemenea, compania le-a aprobat și pentru utilizarea carburanților sintetici.

Lucrând împreună, Bosch și producătorul chinez de motoare Weichai Power au fost primii care au sporit eficiența unui motor diesel pentru autovehicule comerciale cu până la 50 de procente – un adevărat punct de referință, având în vedere că până la data respectivă valoarea maximă pentru camioane a fost de 46 de procente.

„Acest lucru demonstrează că Bosch își îmbunătățește sistematic sistemele de propulsie diesel pentru funcționarea pe autostradă și în afara drumurilor publice”, spune Gackstatter.

Una dintre caracteristicile noului motor este sistemul modular common-rail Bosch pentru autovehicule comerciale cu presiune de injecție de până la 2.500 de bari. Sistemul asigură alimentarea și injecția eficiente de carburant, este scalabil și poate fi configurat pentru dimensiuni ale motorului de până la opt cilindri. În funcție de segment, are o durată de viață de până la 1,6 milioane de kilometri, iar în exploatarea în afara drumurilor publice, de 15.000 de ore.

 

În plus, tratarea gazelor de eșapament prin injecție de uree – numită reducere catalitică selectivă sau SCR – din cadrul sistemului Bosch SCR cu injecție dublă ajută la reducerea în continuare a emisiilor autovehiculelor diesel și le face mai economice în utilizarea resurselor. În acest caz, ureea este injectată într-un convertizor catalitic aflat aproape de motor și într-unul situat mai departe. Sistemul răspunde în mod flexibil condițiilor de conducere, cum ar fi ciclurile cu sarcină mare și mică sau pornirile la rece, și astfel poate reduce în mod eficient emisiile de oxizi de azot. De asemenea, este proiectat pentru un consum redus de carburant.

Conectare completă – internetul lucrurilor (IoT) din sistemul de propulsie pentru timpi de dezvoltare mai scurți și depanare mai rapidă

Bosch conectează sistemul de propulsie și oferă servicii pe bază de cloud pentru întregul ciclu de viață al autovehiculului. Un exemplu al unei astfel de aplicații IoT este validarea online în dezvoltarea pe scară largă. Acest proces transferă datele sistemului de propulsie de la autovehiculele conectate. Analiza la distanță face posibilă monitorizarea și evaluarea simultană a diferitelor aplicații, permițând detectarea defectelor sistemului de propulsie încă dintr-un stadiu incipient. Acest lucru reduce timpul de dezvoltare și îmbunătățește în continuare fiabilitatea sistemului care echipează autovehiculele de serie. Aplicațiile IoT suplimentare pentru autovehiculele de serie pot elimina defecțiunile iminente ale componentelor individuale utilizând algoritmi special dezvoltați, prevenind astfel efectiv timpii de inactivitate.

 

CITEȘTE ȘI:

Industria auto germană primește un sprijin de 2 mld. euro pentru trecerea la mașini electrice

Echipele Continental din România au contribuit la tehnologiile care echipează noul VW ID.3

Continental Anvelope Timişoara a produs anvelopa cu numărul 250 de milioane

 

Adaugati comentariu