Noul Land Rover Discovery va fi produs în Slovacia

Noul Land Rover Discovery, recent dezvăluit la Salonul Auto de la Paris, va fi primul model al grupului britanic Jaguar-Land Rover produs în noua uzină de la Nitra, Slovacia.

Startul producției în Slovacia este programat pentru 2018, anul viitor Discovery urmând să fie asamblat 100% în fabrica tradițională Land Rover, de la Solihull, Marea Britanie. Ulterior, la Nitra vor fi montate și alte modele ale grupului, inclusiv cele din gama Jaguar, toate mașinile produse în Slovacia fiind realizate exclusiv pe noua platformă modulară din aluminiu a companiei.

Fabrica de la Nitra, în valoare de 2 miliarde de euro, are 2.800 de angajați și o capacitate de producție estimată la 150.000 mașini pe an. Uzina este dotată cu echipamente ultra-moderne, printre care și sisteme speciale de economisire a apei sau de recuperare a căldurii.

Intitulat Kuka Pulse, sistemul de transportoare pentru mașini, dedicat liniei de producție propriu-zise, va reduce semnificativ timpul de asamblare al vehiculelor, fiind cu 30% mai rapid decât soluțiile folosite în prezent de alți constructori.

Mai ușor și mai spațios, noul Land Rover Discovery rămâne un off-roader premium veritabil. Formatul cu șasiu separat al vechii generații lasă loc unei caroserii monococă realizată din 85% aluminiu. Rezultatul este o reducere semnificativă a masei la gol, cifrată la 480 kg. Cel mai ușor Discovery va cântări acum 2.099 kg. Discovery 5 este construit pe noua platformă modulară PLA – Premium Lightweight Architecture și măsoară 4.970 mm în lungime. 2.220 mm în lățime și 1,846 mm în înălțime. Astfel, noul model este cu 141 mm mai lung decât predecesorul său, ampatamentul fiind, de asemenea, cu 38 mm mai generos: 2.923 mm.

Discovery 5 oferă în continuare șapte locuri, scaunele de pe rândul trei putând fi pliate electric sub podeaua portbagajului, inclusiv din telefon cu ajutorul unui app dedicat. Scaunele de pe rîndul doi culisează înainte-înapoi pe o plajă de 16 cm. Volumul de încărcare variază în funcție de numărul locurilor folosite: 258 l în format cu 7 locuri, 1.231 litri cu 5 locuri și 2.500 litri atunci când doar cele două locuri din față sunt utilizate. Podeaua portbagajului poate fi extinsă electric cu 285 mm în afara caroseriei, suprafața rezultată putând suporta o greutate de până la 300 kg.

Garda la sol a fost augmentată cu 43 mm până la o valoare maximă de 283 mm, cu suspensia pneumatică opțională (standard de la nivelul de echipare SE). Adâncimea vadului a crescut cu 200 mm, Discovery putând traversa lacuri adânci de 900 mm. În plus, sistemul Terrain Response 2, acționat de comutatorul rotativ binecunoscut, optimizează tracțiunea, suspensia, garda la sol și sistemele electronice în funcție de condițiile de rulare și de teren: General driving; Grass, Gravel and Snow; Mud and Ruts; Sand; and Rock Crawl. Funcția Auto Access Height reduce cu 40 mm garda la sol atunci când mașina este parcată (la deschiderea ușilor), pentru a facilita accesul la bord (doar cu suspensie pneumatică).

Gama de motorizări va fi compusă exclusiv din unități cu patru și șase cilindri: noul diesel Ingenium de 2 litri în variantele Td4 (turbo) cu 180 CP/430 Nm și Sd4 (bi-turbo) cu 240 CP/500 Nm, un diesel V6 de 3 litri (Td6) cu 258 CP/600 Nm și un V6 de 3 litri cu compresor și 340 CP/450 Nm. Singura transmisie disponibilă este o cutie automată cu opt trepte furnizată de ZF.

land-rover-discovery (14)

Adaugati comentariu