O nouă investiţie BASF pentru susţinerea producţiei de vehicule electrice

basf

BASF anunţă construcţia unui nou centru de producţie a materialelor pentru baterii în Schwarzheide, Germania. Decizia face parte din planul său de investiţii în mai multe etape, pentru susţinerea producţiei europene pentru vehiculele electrice (EV).

Noua uzină va produce materiale catodice (Cathod Active Materials – CAM) şi va avea o capacitate iniţială care va permite realizarea a circa 400.000 de vehicule electrice pe an.

Potrivit BASF, designul modular al fabricii de la Schwarzheide asigură extinderea rapidă a capacităţii de producţie, fapt ce va permite companiei să răspundă cererii tot mai mari a clienţilor de pe piaţa europeană de vehicule electrice.

Fabrica din Schwarzheide va utiliza precursori (PCAM) de la uzina din Harjavalta, Finlanda, proiect anuţat anterior. Inaugurarea celor două fabrici este programată pentru 2022.

„Fabricile din Finlanda şi Germania vor asigura clienţilor noştri furnizarea de materiale catodice pe bază de nichel, bine adaptate cerinţelor acestora şi produse în proximitatea centrelor europene de producţie”, a declarat dr. Peter Schuhmacher, preşedinte al diviziei Catalizatori la BASF.

Cu aceste investiţii în Finlanda şi Germania, BASF va fi primul furnizor de CAM, cu capacităţi de producţie locale pe toate cele trei pieţe majore de astăzi – Asia, SUA şi Europa. compania va deveni principalul furnizor, cu un lanţ de aprovizionare integral European, fiabil, sustenabil şi care va include aprovizionarea cu metale de comune, în special nichel şi cobalt, producţia de precursori şi producţia de materiale catodice, toate într-o singură regiune.

Centrul de la Schwarzheide utilizeaza o centrală eficientă energetic, pe bază de gaz şi abur, pe principiul co-generării de căldură şi energie. Se lucrează la îmbunătăţirea caracteristicilor de eficienţă din punct de vedere ecologic şi, până la darea în folosinţă, va integra energia regenerabilă în procesul de producţie.

Uzina din Harjavalta va utiliza resurse de energie regenerabilă, inclusiv energie hidro, eoliană şi bazată pe biomasă. Acest mix energetic avantajos va oferi materialului catodic o amprentă foarte scăzută de CO2.

Investiţiile din Harjavalta, Finlanda şi Schwarzheide, Germania confirmă sprijinul BASF pentru agenda Comisiei Europene care vizează crearea un lanţ valoric european pentru producţia de baterii şi fac parte din „Proiectul important de interes european comun (IPII)”, care a fost aprobat de Comisia Europeană la 9 decembrie 2019, în temeiul normelor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat.

 

CITEŞTE ŞI:

Producţia auto a urcat, în ianuarie 2020, la 43.043 de autoturisme

Profitul Daimler s-a prăbuşit cu 64%. Cum comentează analiştii

Ce spun analiştii despre fuziunea Geely Automobile – Volvo Car

 

Adaugati comentariu