Ce spun analiştii despre fuziunea Geely Automobile – Volvo Car

Geely Automobile a demarat discuţiile preliminare cu Volvo Car AB referitor la o posibilă fuziune a celor două afaceri într-un producător auto global listat la Hong Kong şi la Stockholm.
volvo

Zhejiang Geely Holding Group, firma mamă a Geely Automobile, a preluat Volvo Car în 2010, de la producătorul auto american Ford.

Entitatea combinată va avea „anvergura, resursele şi cunoştinţele pentru a fi lider în transformările în derulare din industria auto”, spun reprezentanţii Geely.

Combinarea celor două business-uri va aduce împreună branduri ca Volvo, Geely, Lynk & Co şi Polestar, urmând a fi inclus şi noul brand electric al Geely – Geometry.

„Acordul propus se încadrează într-un proces aflat în desfăşurare în întreaga industria auto şi anume activităţile de fuziune şi achiziţie, întrucât companiile se poziţionează pentru a fi mai competitive în faţa unor provocări considerabile, mai ales pentru a investi în tehnologii avansate costisitoare, cum ar fi electrificarea şi conducerea automată, respectând, de asemenea, obiective mai stricte privind emisiile de CO2. Deşi Volvo Cars este deţinută de Zhejiang Geely Holding Group (părintele Geely Automobile Holdings) şi există deja o cooperare inginerească considerabilă între Geely Auto şi Volvo, mutarea ar aduce cele două întreprinderi auto şi mai aproape una de alta”, comentează David Leggett, consultant în cadrul companiei GlobalData, într-o analiză transmisă autoexpertindustry.ro.

Potrivit acestuia, fuziunea va permite economii la scară mai mare în ceea ce priveşte achiziţiile de piese şi va accelera distribuirea tehnologiei pe mărcile Volvo, Geely, Lynk & Co şi Polestar.

„O companie combinată ar avea acces la piaţa globală de capital printr-o listare la Hong Kong şi, eventual, la bursa din Stockholm, o mişcare care ar putea aduce mai mult capital pentru investiţii în tehnologii avansate costisitoare”, conchide David Leggett.

Zhejiang Geely este condusă de miliardarul Li Shufu, care are şi alte investiţii semnificative în industria auto: o participaţie de 9,7% în Daimler, o participaţie de 49,9% în Proton şi o participaţie majoritară în producătorul auto britanic de maşini sport Lotus.

Geely Automobile a vândut anul trecut 1,36 milioane de maşini şi vrea să livreze anul acesta 1,4 milioane de unităţi, în timp ce Volvo a vândut peste 700.000 de vehicule în 2019.

 

CITEŞTE ŞI:

Marea Britanie ar putea înfiinţa zone cu regim de porto-franco

Epidemia de coronavirus ar putea închide şi uzine auto din Europa

10 programe educaţionale derulate de Schaeffler România în 2019

 

Adaugati comentariu