Epidemia de coronavirus ar putea închide şi uzine auto din Europa

Fiat Chrysler a avertizat că una dintre uzinele sale europene va fi obligată să oprească producţia în câteva săptămâni, întrucât piesele-cheie de la furnizorii chinezi, care se luptă cu focarul de coronavirus, nu vor mai fi livrate.
coronavirus

Este prima dată când un constructor auto de talie mondială se confruntă cu spectrul închiderii unei fabrici europene, avertismentul subliniind riscul pentru lanţurile de aprovizionare globale indus de virusul de China, notează Financial Times.

Directorul executiv FCA, Mike Manley, a declarat că patru furnizori din China au fost afectaţi de focarul de coronavirus, dintre care unul este „critic”pentru producţia europeană.

„Am identificat până acum o aprovizionare cu risc ridicat”, a declarat acesta pentru Financial Times.

În termen de două până la patru săptămâni, compania ar şti „dacă va fi oprită furnizarea pentru una dintre uzinele noastre (europene, n.r.)”, a adăugat Mike Manley, fără a nominaliza fabrica în pericol de a fi închisă.

Ceilalţi trei producători de componente „vor deveni, de asemenea, critici” dacă oprirea producţiei chineze va rămâne în vigoare pe tot parcursul lunii februarie, a menţionat oficialul FCA.

În Europa, grupul deţine opt fabrici de asamblare a vehiculelor, în Italia (6), Polonia (1) şi Serbia (1), În zona Europa, Orientul Mijlociu și Africa, FCA mai deţine o uzină de asamblare în Turcia.

Toyota, Hyundai, Volvo şi PSA, proprietarul companiei Peugeot, sunt printre producătorii auto care au dezvăluit că virusul chinez perturbă lanţurile de aprovizionare.

O echipă din cadrul FCA a fost direcţionată să monitorizeze stocurile de piese ale companiei, precum şi orice impact potenţial asupra producţiei, inclusiv să caute alternative de aprovizionare. În acest ultim caz, procesul este de durată, deoarece componentele noi trebuie să fie certificate şi înregistrate, a spus Manley.

De altfel, şi directorul de operaţiuni al Toyota, Masayoshi Shirayanagi, a declarat că „examinează în prezent fiecare componentă din inventarul companiei şi posibilitatea sau necesitatea unor planuri alternative de producţie”.

Analiştii spun că avertismentele constructorilor auto erau de aşteptat,fiind o consecinţă inevitabilă a aprofundării şi răspândirii impactului economic al coronavirusului, în special asupra lanţurilor de aprovizionare.

Multe fabrici din provincia Wuhan şi Hubei au fost blocate de la începutul sărbătorilor ocazionate de Anul Nou Chinezesc, de la finalul lunii ianuarie.

„Problemele FCA din afara Chinei sunt probabil întâlnite şi la alţi producători auto şi reflectă atât internaţionalizarea pe termen lung a lanţurilor de aprovizionare de piese, cât şi predominanţa proceselor de tip „just-in-time”, care menţin stocurile scăzute”, a arătat David Leggett, analist la compania de GlobalData, într-un comentariu transmis autoexpertindustry.ro.

Potrivit acestuia, următoarele săptămâni vor fi critice pentru producătorii de automobile.

„O maşină este, în general, construită din 20.000 de piese şi există un lanţ extins de aprovizionare cu piese şi subansambluri, care sunt montate într-o proces complex pentru a crea vehiculul final. Producătorii coreeni au fost primii care au fost afectaţi de coronavirus, prin de întreruperea lanţului de aprovizionare din China, dar avertismentul FCA indică faptul că impactul va fi perceput la nivel mondial”, a precizat analistul.

 

CITEŞTE ŞI:

Mega-uzină europeană pentru producerea de baterii pentru maşini electrice

10 programe educaţionale derulate de Schaeffler România în 2019

VW dezvoltă în Argentina un nou SUV pentru piaţa din America Latină

 

Adaugati comentariu