BMW ia în calcul închiderea uzinelor din Marea Britanie
BMW are patru unităţi de producţie în Marea Britanie, două uzine pentru asamblarea automobilelor Mini şi Rolls-Royce, o uzină de motoare la Hams Hall şi una de presare a metalelor la Swindon. Din anul 2000, constructorul auto german a investit aproximativ două miliarde de lire sterline în cele patru fabrici, unde sunt angajaţi peste 7.000 de salariaţi
Potrivit directorului responsabil cu procedurile vamale, Stephan Freismuth, temerea grupului se referă la faptul că nu se vor mai putea importa rapid componentele auto din Europa continentală după ce Marea Britanie va ieşi din Uniunea Europeană. Uzinele BMW utilizează o metodă de producţie denumită ”just in time”, caracterizată prin faptul că piesele componente ajung cu doar câteva ore înainte de a ajunge pe liniile de asamblare, fapt care permite menţinerea costurilor la un nivel redus.
Aproximativ 90% din componentele utilizate de uzinele BMW din Marea Britanie provin din Europa continentală.
„Am spus întotdeauna că facem tot ce putem pentru a ne pregăti pentru orice, însă în situaţia în care lanţul de aprovizionare se opreşte la graniţă atunci nu ne putem fabrica produsele în Marea Britanie”, a explicat Stephan Freismuth.
Acesta a adăugat că grupul german vrea să îşi menţină deschise uzinele din Marea Britanie însă orice întreruperi întâmpinate cu importurile de componente ar creşte costurile şi ar prejudicia modelul de producţie „just in time”.