Mega-uzină europeană pentru producerea de baterii pentru maşini electrice

Germania va construi la Kaiserslautern, iar Franţa, în regiunea Hauts de France două fabrici de baterii pentru maşini electrice, parte ale aceluiaşi proiect european.
baterii pentru maşini electrice

Unitatea de la Kaiserslautern va fi numită Automotive Cell Co, investiţia fiind de aproximativ 2 miliarde de euro. Se estimează că producţia va demara în 2024, cu 2.000 de angajaţi.

Fabrica franceză va costa alte 3 miliarde de euro.

Împreună vor avea o capacitate combinată de producţie de aproximativ 48 de Gigavaţi oră şi vor acoperi între 10 şi 15% din cererea de baterii din Europa.

Germania şi Franţa „vor să construiască cele mai bune şi mai sustenabile. Sunt convins că celulele de baterii produse la Kaiserslautern vor stabili noi standarde”, a declarat ministrul german al Economiei, Peter Altmaier.

Anunţul făcut de ministrul german al Economiei scoate în evidenţă dorinţa statelor din UE de a recupera decalajul care le separă de competitorii asiatici, care în prezent domină piaţa producţiei de baterii. Celule pentru baterii precum şi dispozitivele electronice şi programele software complementare sunt echivalente cu jumătate din valoare unui autovehicul electric.

Firmele chineze Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) şi BYD Co. Ltd. se numără printre liderii pe piaţa producţiei de celule pentru baterii litiu-ion în timp ce Tesla a investit în mai multe „gigafactories” care să îi furnizeze bateriile pentru automobilele sale electrice.

Firma chineză CATL a început deja construcţia unei uzine în landul Turingia (Germania) care va avea o capacitate de 16 Gigavaţi oră şi va fi aproape de uzinele producătorilor auto BMW, Volkswagen şi Daimler.

Totidată, grupul sud-coreean LG Chem Ltd a început şi el să construiască o uzină pentru producţia de baterii în Polonia, în apropiere de graniţa cu Germania, iar grupul american Tesla a anunţat că va construi o uzină de asamblare a autovehiculelor electrice şi o uzină de baterii în apropiere de Berlin.

 

CITEŞTE ŞI:

10 programe educaţionale derulate de Schaeffler România în 2019

VW dezvoltă în Argentina un nou SUV pentru piaţa din America Latină

Bosch: Producţia auto globală nu va creşte înainte de 2025

 

 

Adaugati comentariu