Bosch: Producţia auto globală nu va creşte înainte de 2025

Compania germană Bosch estimează că, în acest an, producţia auto mondială va scădea până la aproximativ 89 de milioane de autovehicule, un nivel care va rămâne constant în următorii ani şi nu anticipează o creştere în producţia auto globală înainte de 2025.
bosch

Bosch are o imagine clară asupra mobilităţi viitorului şi despre cum să asigure o tranziţie de succes către alternative cu impact redus asupra mediului.

„Mobilitatea viitorului nu va fi doar electrificată şi automatizată, ci şi conectată şi personalizată”, a afirmat Dr. Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, adăugând că, prin portofoliul său diversificat, compania Bosch este mai bine pregătită pentru diferitele scenarii şi evoluţii decât aproape orice altă companie.

Totuşi, acesta a avertizat că drumul către mobilitatea viitorului prezintă câteva provocări majore pentru industria auto.

În primul rând, argumentele iraţionale legate de autovehicul au înăbuşit orice dezbatere echilibrată, nuanţată cu privire la traficul rutier.

În al doilea rând, industria are nevoie de mai mult timp pentru gestionarea acestei tranziţii. „În special în ceea ce priveşte locurile de muncă, un proces atât de important precum trecerea la electromobilitate nu poate fi realizat peste noapte”, a subliniat Denner.

În al treilea rând, situaţia economică accentuează nevoia unei schimbări structurale în cadrul industriei. Bosch preconizează că producţia auto globală va scădea în 2020 pentru al treilea an consecutiv.

Pentru anul acesta, compania estimează un nou declin de 2,6 procente, până la circa 89 de milioane de autovehicule la nivel mondial – cu aproape 10 milioane de unităţi mai puţin decât în 2017.

Bosch se aşteaptă ca acest nivel să rămână constant în următorii ani şi nu anticipează o creştere în producţia auto globală înainte de 2025.

Compania intenţionează să îşi adapteze structurile de cost şi forţa de muncă la schimbările dramatice şi supracapacitatea din industrie într-un mod cât mai acceptabil din punct de vedere social.

Denner: „Am ajuns deja la un acord pe acest subiect cu partenerii noştri sociali din locaţii importante, precum cele din Bamberg, Schwieberdingen şi Stuttgart-Feuerbach.” Obiectivul este de a adopta o abordare care să permită menţinerea oportunităţilor de creştere individuală în aceste locaţii şi a unui număr cât mai mare de angajaţi, cu competenţele lor.

Oportunităţi de afaceri pentru Bosch

„Trecerea la mobilitatea alternativă nu va însemna sfârşitul mobilităţii – şi cu siguranţă nu va însemna sfârşitul autovehiculului”, a afirmat Denner, adăugând că Bosch este încă o companie bine poziţionată în demersul său de a deveni unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de mobilitate.

Acesta a continuat: „Transformarea fundamentală din industria auto oferă mari oportunităţi pentru Bosch”. Printre acestea se numără creşterea cererii de soluţii de mobilitate în viitor. Conform Forumului Internaţional al Transporturilor (FIT), mobilitatea personală va creşte cu aproape 50 de procente la nivel mondial în perioada 2015 – 2030.

„În viitorul apropiat, autovehiculul va rămâne principalul mijloc de transport, cu perspective excelente de a deveni un mijloc de transport mai sigur, mai confortabil şi mai ecologic”, a declarat Denner.

Noi tehnologii precum internetul lucrurilor (IoT), inteligenţa artificială (IA) şi celulele de combustie vor impulsiona trecerea la mobilitatea alternativă. În calitate de lider în inovaţie, Bosch se va baza pe experienţa sa în aceste domenii de dezvoltare. În plus, noi producători auto de pe piaţa electromobilităţii cer tot mai frecvent soluţii complete şi nu doar componente individuale.

Acesta a continuat: „Pentru noi, în calitate de furnizor de servicii complete, dezvoltarea afacerii cu sisteme înseamnă un potenţial de vânzări de ordinul miliardelor”.

În viitor, Bosch va beneficia şi de tendinţa de utilizare a mai multor sisteme electronice şi software: compania estimează că piaţa sistemelor electronice bazate în mare măsură pe software va creşte anual cu 20 de procente până în 2030. Bosch investeşte aproximativ 3,7 miliarde de euro anual în dezvoltarea de software, în cadrul companiei lucrând în prezent 30.000 de ingineri software.

 

CITEŞTE ŞI:

Cu acumulatori Li-S, maşinile electrice ar putea să parcurgă 1.000 km după încărcare

Industria auto din Suedia se orientează către vehicule „verzi”

Delphi Technologies, prezentă în România, a fost preluată de BorgWarner

 

 

Adaugati comentariu